når en klem forvandles til noe ekkelt.

Tidligere i dag fikk jeg nesten kaffen i vrangstrupen. Jeg leste på Dagbladets nettside, at en 4 år gammel gutt i USA (hvor ellers) anklages for seksuell trakassering.

Gutten, Christopher Blackwell, skal i følge sin kvinnelige lærer, ha «gnidd ansiktet sitt mot lærerens bryst». Guttens foreldre er selvsagt irriterte, og forhåpentligvis også forbanna og oppgitte, og mener at sønnen ikke vet hva seksuell oppførsel er, og at skolen må trekke anklagen.

Det hadde holdt lenge, bare å anmelde en liten fis av en gutt, for så å trekke anklagen. Det hadde vært helt sykt, bare det. Men, at skolen n e k t e r å trekke anklagen, gjør at denne saken endrer karakter fra litt trist komedie, til helt hårreisende latterlig.

På CNN kan du se klippet. Jeg tenkte: selvsagt er dette i Waco, Texas. Jeg lurer på lærerens motiv? Skal hun nå kreve penger for at hun er blitt befølt på jobben? Hvor langt skal man tolerere, at slike saker får gå? Heldigvis, for gutten, familien og for hele det amerikanse folk, så synes jeg å merke en anelse oppgitthet i CNN-innslaget også. Det virker som om oppfatningen er at læreren har gått for langt, at dette er for dumt. Men, hva med gutten? Kommer han til å ha merkelappen «upassende fysisk kontakt» heftet ved seg for alltid?

Vel. Dersom man går inn for det, er det sikkert fullt mulig å bli rasende av USA-nyheter daglig. Selv tenker jeg av og til at dette må være et særdeles lite intelligent folkeferd; Ta nå bare som eksempel at de valgte Bush for andre gang. Hans tid i presidentstolen er snart over, men jeg blir ikke akkurat sjokkert dersom de gjør et like underlig valg en gang til.

Men, tilbake til den lille guttens historie. Jeg skal forsøke og flette den inn i en helt vanlig dag her hjemme hos oss. Datter på to år, sønn på sju. Da jeg sa «suss?» til datteren min i går, så stakk hun tungen ut! Jeg bare smilte, ba henne putte tungen tilbake i munnen. Burde jeg egentlig blitt fornærmet? I stad da jeg hadde lest for sønnen min (denne boken anbefales!Vi leser den på norsk.)

gav jeg ham en kos, et kyss på pannen og pakket dynen rundt ham. Idet jeg skulle gå ut av rommet, stod han opp, gav meg en klem til. Han er omlag 120 cm høy, og da han gav meg en klem…kom han ikke littebittegranne borti..?

Herregud, amerikanere: get a grip.

4 kommentarer

Filed under Idiotisk

4 responses to “når en klem forvandles til noe ekkelt.

  1. Noen som vet hvordan jeg kan fikse det slik at ikke alle ordene har store forbokstaver i overskriftene…? Det Ser Ikke Bra Ut!

  2. USA er et pussig land. Og den læreren der burde fått forbud mot yrkesutøvelse!

    De store og små bokstavene får du nok ikke endret, tror jeg.

  3. Ja, samboers reaksjon var uttalelsen: Den dama bør få fyken! Jeg er så enig.
    Ok, med de bokstavene. Et lite øyeblikk tenkte jeg på at jeg fremstår som mindre lur når det kan se ut som om jeg synes det er en form for morsom layout. 🙂 Takk for gode tips vedr. side-menyer :-))

  4. En 4-åring koser litt og kommer borti sin lærers pupp…

    Herregud, man er ganske syk i hodet hvis man ser noe seksuelt i det.

Legg igjen en kommentar

