Lyden av stillhet

Jeg spurte en gang en venn: Finnes det en CD eller noe, som fjerner all lyden rundt meg slik at det blir stille, uten at jeg trenger å gå rundt med hørselvern a la de slike folk som betjener motorsager bruker? Jeg fikk bare en hoderysting tilbake, nei, noe sånt fantes visst ikke.

Men nå finnes det. Eller i alle fall nesten. Litt for dyre er de nå, disse hodetelefonene, men jeg lover: når de om en stund blir litt rimeligere skal i alle fall jeg skaffe meg et par hodetelefoner som fjerner lyden av alt, så jeg kan lese i fred og ro på toget, hjemme eller hvor som helst. Imidlertid, før jeg beveger meg ut i trafikken med disse på, bør jeg vel så absolutt gå et trafikksikkerhetskurs eller tre først.

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Lyden av stillhet

  1. Sånne vil også jeg ha. 😀

  2. Takk Victoria, dette var det greit å vite om.

    Jeg har spesialtilpassede ørepropper, men selv de tar ikke all lyd.

    Kanskje jeg må investere i noen slike før neste år, da skal det nemlig igang med vegarbeide utenfor her.

  3. Jeg ønsker meg i alle fall slike, og jeg var ikke klar over at det fantes 🙂 Fint for meg som er easily distracted, for å si det mildt.

Legg igjen en kommentar

