My point exactly

Dagbladet.nos liste over årets best leste saker viser at lesernes nysgjerrighet ble pirret av forbrukerstoff, helse, kjendisstoff – og mye sex.

– Dette er litt deprimerende, men ikke særlig overraskende. På lista fins det nesten ikke én sak som kan sies å ha noen betydning for vår nåtid eller framtid, eller som samsvarer med pressens faneparagrafer, for eksempel betydning for demokratiet, sier Per Edgar Kokkvold i Norsk Presseforbund til Dagbladet.no.

mest-lest-dagbladet-2006.jpg

Her på siden min har jeg flere ganger vært lettere oppgitt over hva vi velger å lese om hos de ulike nettavisene. Denne gangen ble jeg rett og slett lurt: da jeg klikket på linken «mest lest i 2006» var jeg så teit at jeg trodde de mente bøker. Å neida.

4 kommentarer

Filed under Idiotisk, Uncategorized

4 responses to “My point exactly

  1. Hehe, jeg synes det er godt gjort at nettavisene blir så oppgitte og overraskede over at «sex og sånt» får flest sidevisninger for

    1 «sex og sånn» alltid selger godt
    2 det skaffer dem helt sikkert mange flere sidevisninger enn de eller ville ha hatt og dermed øker de helt sikkert reklameinntektene
    3 og ville de ikke ha folk som klikker seg inn på «sex og sånt» så hadde de fokusert på andre saker og vinklet sakene annerledes.

    Hvor mange leser om «sex og sånt» i Klassekampen liksom …

  2. Og «Laila» var «Laila», ja.

Legg igjen en kommentar

