Jeg er ikke død

Jeg er ikke død, men ganske sliten. Dagen før vi skulle flytte klarte jeg å løfte et par esker feil – og da jeg skulle sette dem ned gjorde jeg det på en enda mer klønete måte. Det sa pang, eller dersom jeg skal unngå å overdrive var det vel mer et lite knepp.

Samme kveld, altså dagen før vi skulle flytte, begynte det å snø. Det betød i praksis at vi ble nødt til å bære alle eskene og alle de andre tingene ned en bakke, gå opp igjen, hente nytt. Glemte jeg å si at datteren var hjemme med diare på flyttedagen? Hm. Men, det gikk bra, med solid hjelp fra flyttebyrå 🙂

Alt var inne i det nye huset torsdag kveld. Stabler fra gulv til tak, overalt, hulter til bulter og fint lite på sin rette plass. Fredag formiddag forsvant i apati, deretter overtok en nærmest katatonisk tilstand, og deretter trykket vi inn gassen. Det ble så fint! Det ble så utrolig fint. Ferdig? Ikke helt. Vi mangler nemlig skap, dermed er det en del esker rundt omkring, men det er overkommelig.

Men, så var det å leve et liv ved siden av flyttingen, da. To barn. Ny skole for sønnen, ingen barnehage ennå for datteren. I dag var det også tid for vårsemester på BI, fire kurs som skal tas.

Og jeg da. Jeg som trodde jeg skulle sette meg ned å skrive om Gerd-Liv dagen etter innflyttingen. Men, jeg slapp, først rakk jeg ikke, og nå ser det ut som jeg slipper. For, selv om lederstilen hennes nok er tøff, så mener jeg at hun ikke fortjente det råkjøret media gav henne. Og det, det er det heldigvis flere som har skjønt.

Så, jeg er ikke død, bare sliten. Ryggen er bedre, men det kjennes ut som om den svir littegranne, og det er ille nok for en pyse som meg, men bedre enn i går da jeg vraltet meg opp av sengen som en over-termin-gravid dame. Hvilket jeg ikke er.

Lete frem klær nå, rive opp pakketape fra forhåpentligvis riktig eske, legge frem klær til alle fire NÅ, så vi slipper den letingen vi hadde i dag tidlig, da hverdagen så brått begynte før vi var ferdige med å pakke ut. Jeg er en tilhenger av sirlig orden og gleder meg til skapene er på plass. Men, det kan jo ta noe tid, for oppe med skråtak, bjelker og skjeve gulv fra 1875, der funker det nok ikke med en IKEA-løsning. Her må det bygges fra bunn.

Men, fytterakkern, dette blir fint.
Jeg gleder meg til å få hodet såpass over vannet at jeg er a jour med jobbing, esker er tømt og jeg har fått litt dreisen på de nye kursene jeg har begynt på. Da skal det bli mer plass i hodet til å kommentere daggamle nyheter.

3 kommentarer

Filed under Blogging, Famileliv, Godt og blandet

3 responses to “Jeg er ikke død

  1. Hei & hopp!

    Gratulerer med vel overstått flytting.
    😀

    (Godt å høre at du ikke er død! *phew*)

  2. Gratulerer med nytt sted å bo 😀 Også 1875 da, det er så tøft med store bjelker og gammeldags byggverk! *misunnelig*

  3. En forsinket innflyttingsgratulasjon ;O)

Legg igjen en kommentar

