Radisson-refleksjoner

Jeg stod i gangen, på hotellrommet på Radisson i Nydalen. Fikk ikke det jeg så til å stemme, her var det noe alvorlig galt. Jeg så ut som en flis. Det var nesten som om jeg ikke fantes.

Jeg gikk tilbake til badet på hotellrommet. Speilet viste meg at jeg så ganske sliten ut; Ikke så rart etter max jobbing hele dagen, lesing, deretter fire timer med kurs. Klokka var rett over 2300 og speilet løy ikke: jeg så absolutt like sliten ut som jeg følte meg.

Men! Speilet i entréen fortalte en annen historie. Med det duse lyset i taket så jeg mindre sliten ut, og det er vel ikke unormalt. Det underlige var at speilet må ha vært en type «Å nå later vi som om jeg er mye tynnere enn jeg egentlig er»-speil. Jeg hadde nettopp hatt markedsføring og dagen etter skulle jeg ha om forbrukeratferd, og jeg tenkte at dette pensumet, det er overalt.

For; Dette må jo være et ledd i Radissons målsetting om å gi gjestene en best mulig totalopplevelse av hotellbesøket. Jeg vet ikke, men jeg vil tro at mange av de som tar inn på hotellet i Nydalen gjør dette fordi de er på en eller annen konferanse, eller i alle fall i en jobb/skole-sammenheng. Seminar/konferanse er for mange lik store mengder rødvin på kvelden, kanskje en tur ut på byen. Man er da i HOVEDSTADEN for svarte! Etter å ha gjespet seg igjennom posisjonering, målgrupper, tillit, kommunikasjon og samhandling hele dagen vil seminardeltakerne feste litt. Og, da skal de pynte seg først.

Det er ikke vanskelig å finne eksempler på ganger jeg har vært ute (enten på byen eller bare blant folk in general), hvor jeg egentlig følte meg fin nok rett etter jeg hadde kledd på meg, fikset meg. Men, etter å ha sett i speilet i gangen hjemme, så har jeg flere ganger nærmest løpt, skiftet. Hadde jeg tenkt til å gå sånn?

Det magiske speilet på Radisson var motsatt. Seminargjestene kaster nok et siste blikk i speilet rett før de går ut de også, tenker at dette var saker, så fint!

Jeg tenker at dette kanskje har delansvar for at altfor mange går på byen med for små klær.
Ha! Jeg trenger da for faen ikke bruke langt skjørt!
Jeg tar på miniskjørt og magen bar.

…tenker noen kanskje.

Om dette er en bevisst strategi fra hotellets side vites ikke (av meg i alle fall). For alt jeg vet kan det hende speilet bare var slik på mitt rom. Men, dessverre tror jeg ikke dette var tilfeldig.

2 kommentarer

Filed under Godt og blandet, Idiotisk

2 responses to “Radisson-refleksjoner

  1. Slagordet til Radisson kan kanskje være noe lignende dette: Hos Radisson er alle like slanke 🙂

  2. Mamma

    Opplevde akkurat det samme som deg, og vi hadde sikkert ikke samme rom…

Legg igjen en kommentar

