Oppgitt sukk i oppgaveskrivingen

Jeg sitter og skriver oppgave i markedsføring. Som mange andre som tar et helt grunnleggende kurs i markedsføring skal jeg skrive caseoppgave om Sørlandschips og hvordan den lille, blide chipsfabrikkens kommunikasjon med forbrukerne, og forbrukernes vurdering av denne, henholdsvis fremmer og hemmer at chipsen velges. Videre skal jeg si noe om deres posisjonering og merkevareoppbygging.

Jeg synes dette er så kjedelig. Herregud. Kunne de kanskje ha gitt oss en oppgave med litt schwung?
Jeg undres over dette stadige valget med å bruke Sørlandschips som case.
Dette lukter konspirasjon. Eller kongspirassjån, som en jeg kjenner sier.

4 kommentarer

Filed under Skole

4 responses to “Oppgitt sukk i oppgaveskrivingen

  1. Ok. Jeg kjøper aldri Sørlandschips.

    Av en eller annen grunn har layouten i denne bloggen sett veldig pussig ut i Firefox i helga og ikke mulig å lese, men nå er alt i sin skjønneste orden her. 🙂

    Lykke til med oppgaven!

  2. Jeg ble ferdig. Nå skal jeg hive meg over statistikkoppgaver, og det er ikke helt lett, men i alle fall er det morsomt. Mye morsommere enn potetgull, som jeg utrolig nok har mistet helt lysten på. I alle fall for noen dager 😉

  3. Stian

    hei kan du sende meg caseoppgaven din 🙂 jg har caseoppgave selv nå og vil gjerne få litt hjellp om hvordan oppbyggingen av en case-oppgave skal se ut

  4. Hei, vet ikke om det er noe poeng egentlig. Det er jo en veldig grei oppgave, hvis den likner på det vi hadde i fjor. Samtidig er sikkert ikke selve oppgavene tilknyttet caset de samme uansett.

    Segmentering, posisjonering og forbrukeres beslutningsmodeller var sentrale for oss. Oppgaven var kjedelig, men den gikk veldig bra!

    Skriv selv du, det er nok best – tre av fem av våre eksamensoppgaver var hentet fra casene..

    Lykke til 🙂

Legg igjen en kommentar

