Om outing og omstendigheter

Det er opptøyer i Bloggerby og praten går om outing og omstendigheter rundt.
En av de mest spennende bloggene jeg har sett på uhorvelig lenge, er i skuddlinjen.

Siden jeg leste bloggen første gang, har jeg vært på jevnlig gjenbesøk. Endelig, tenkte jeg. Endelig en som skriver og setter på plass en hel del av det jeg bare tenker sånn innerst inne, men ikke har guts nok til å si.

Og så, plutselig, blir liksom alt sammen så veldig alvorlig, for outing og selvouting overlapper og for bare noen få måneder siden visste jeg ikke engang hva outing var, debatten om outingen i Bloggoversikten fikk jeg ikke med meg før den hadde stilnet.

Nå sitter jeg og er lettere satt ut, og jeg blir satt ut av dette setter meg ut, for det er jo en underlig ting, at bloggnick noen ganger blir til ekte mennesker som man nesten føler man forholder seg til.

Jeg er ikke så veldig modig, tvert om så er jeg noen ganger selve definisjonen på konfliktsky, og nå aner jeg en murrende konflikt, og selv om den ikke angår meg så blir jeg nesten litt småredd. For, jeg er helt for at folk ikke skal gjøre kjipe ting mot andre uten at de kan vente seg payback. Men, jeg blir skremt av hvor lett det er å sette i gang spekulasjoner om andre mennesker på nettet. Hvor lett det er å skrive, uten å måtte stå til noe særlig ansvar for det, annet enn for seg selv – kanskje.

Den episoden som utspiller seg nå, har ikke jeg forutsetninger til å mene så veldig mye om. Jeg vet verken x,y eller z. Jeg bare leser, og det som er greia i dette tilfellet er at det faktisk er ganske mange som gjør det. Hvordan støtte skal fordeles, det vet ikke jeg, og jeg kommer i alle tilfelle bare til å oppføre meg akkurat som vanlig. Besøke sider her og der, og lese det jeg liker, når jeg rekker. Hvis det fortsetter som vanlig, da??

5 kommentarer

Filed under Blogger, Blogging

5 responses to “Om outing og omstendigheter

  1. Kanskje man ikke skal støtte hverken i den ene eller andre retningen om akkurat den saken? Og heller titte på andre positive ting her & der?

  2. Det er jo akkurat det jeg tenker 🙂

  3. Da er vi enige, da? 😉

  4. Det skulle jeg mene !! 😀

  5. Tilbaketråkk: Min Mening » Outing i Bloggeby

Legg igjen en kommentar

