Eksamensnervene kiler nedover ryggen

I dag er det tirsdag. Torsdag og fredag har jeg eksamen, og jeg kjenner at det begynner å bli alvor.

Det er irrasjonelt å kaste bort tid før eksamen på å grue seg. Jeg vet det. Men, det er ikke så lett allikevel. Den eneste kuren mot eksamensangst er å ha lest jevnt gjennom hele semesteret, sier de snusfornuftige.  Jeg vet jo det også. Men, det er ikke så lett. Hva er å lese nok? Desto mer jeg leser, desto mer avdekkes av det som ligger under den grunnleggende teorien, og akkurat nå føles alt som en eneste stor grøt.

Det er jo ikke krise. Man dør ikke av en dårlig eksamen. Men, jeg VIL at de skal være bra. Og akkurat nå føles det som om jeg ikke har kontroll i det hele tatt, her jeg sitter og mind-mapper flere måneder for sent.

Men, det skal gå bra.  Jeg skal i alle fall gjøre det jeg kan.

Lykke til, alle dere andre i samme situasjon. Jeg tror vi er en hel gjeng akkurat nå.

10 kommentarer

Filed under Skole

10 responses to “Eksamensnervene kiler nedover ryggen

  1. kooperativet

    Hva skal du ha eksamen i?

  2. Markedsføring og forbrukeratferd hhv. torsdag og fredag og statistikk 11.juni…

  3. kooperativet

    Antar det er statistikken som tynger mest….. Lykke til!

  4. Overhodet ikke 🙂 Den er faktisk morsom.

  5. kooperativet

    Bare hyggelig!

  6. mariamytterist

    Lykke til:)

  7. Takk 🙂 Tror det trengs!

  8. C

    Masse lykke til, Victoria!
    Jeg kjenner følelsen… kryss gjerne fingre for meg 6.juni også 😉

    Uansett overgår følelsen man har når man er ferdig alle nervene i forkant. 😀

  9. Jeg vet det. Eller; etterpå er alt nesten bare verre, og så er det tid for sensur og da er det jo enten rett opp i skyene eller nesegrus på asfalten. Disse eksamensgreiene gjør meg en smule emo 🙂

Legg igjen en kommentar

