Jeg er glad for at du leeeeever!

Sang toåringen, av full hals i helgen. Som hengiven, men akk – litt travel mor den siste tiden, hadde jeg ikke fått med meg denne vennesangen de har begynt å synge kanon i barnehagen. Sangen hennes rørte mitt stressede hjerte og jeg satte meg ned og hørte på henne. Så ble toåringen akkompagnert av åtteåringen, som også kunne denne sangen og med ett senket roen seg i meg og jeg tenkte: jeg er glad for at de lever.  

VENNESANG DU HAR NOE INGEN ANDRE HAR, INGEN ER SOM DEG,DU HAR NOE OG LITT AV HVERT Å LÆRE MEG,GLAD FOR AT JEG MØTTE DEG.JEG    ER   GLAD   FOR   AT   DU LEVER.

Og jeg husker noen år tilbake i tid, da en åtteåring var to og han stod i sengen sin og hoppet og og ned, ja virkelig digget Nina Simone med Love me or leave me. Det er som en gave å ha de to der!!!

4 kommentarer

Filed under Øyeblikk

4 responses to “Jeg er glad for at du leeeeever!

  1. Ellen

    Den sangen, altså vennesangen, synger 8-åringen min på skolen også!

    Litt verre når de allerede har begynt med julesanger i skolekoret og vi har det gående med Jesus-barn og engler som kommer til oss ned allerede fra begynnelsen av oktober… 😉

  2. Hehe, her har de ikke begynt med julesangene ennå, men det er snart dyremusikal – og det merker jeg jo 🙂

  3. Den sangen er veldig koselig! Barnesanger er generelt geniale. Sier ting på en veldig enkel og grei måte. Ha en fin dag!

  4. Takk for det 🙂 Håper du har en fin dag også!!

Legg igjen en kommentar

