Om kåringer og denslags

Det er blitt skrevet mye om bloggkåringer i det siste. Med hodet mitt begravet i bøker mesteparten av tiden, har jeg ikke fulgt med på dette så veldig, men de som har fulgt godt med har jo sikkert merket at det har vært et samtaletema. En blogg-snakkis.

valgkamp.jpg

Nå ruller snart tordenbloggen i gang og første runde går, så vidt jeg vet, på søndag. Og faktisk ble jeg veldig glad for å være nominert og en del av selskapet 🙂

Jeg er ikke en av de som blogger mest, best eller har flest kommentarer. Tvert i mot. Jeg rekker ikke å være en reell «konkurrent» eller bloggkompis på samme måten som en del andre. Men, jeg setter stor pris på å lese blogger, kommentere i noen og jeg blir veldig glad når folk stikker innom her.

Jeg skriver om litt ymse ting. Noen ganger er det hverdagstrivia. Andre ganger er det litt musikk. Men, som regel er det ting ved samfunnet som opprører meg. Da virker jeg kanskje lettere aggressiv, og det kan godt hende det er noe i dét også. Jeg synes det er helt rett, jeg, å la samfunnsstrukturer og diskriminering opprøre.

Så. En stemme til meg, er en stemme til samfunnets svake, de som ikke har det mange av oss andre har, de som systematisk blir satt utenfor…hm. Vel, det er vel slik at en stemme til meg, er en stemme til meg. Men for all del. jeg er ikke så blasert at jeg ikke blir glad av at noen liker det jeg skriver og kan hende treffer jeg spikeren enkelte ganger, og da er det godt å vite at det som skrives blir lest.

Så, jippi for tordenbloggen og lykke til alle sammen. Dette er jo egentlig ganske så moro, og vi trenger igrunnen ikke problematisere akkurat dette 🙂 Det er så mange andre ting man kan la hodet opprøres av. Kalde samfunn, for eksempel?

8 kommentarer

Filed under Blogger, Blogging

8 responses to “Om kåringer og denslags

  1. Klart jeg stemmer på deg Victoria, hvem ellers fortjener en stemme? Ingen etter min meningen

  2. Hehe, så bra! Tusen takk 🙂

  3. Tordenbloggen er den eneste kåringen jeg gidder følge med på. Det er jo mye mer spennende med cup enn bare avstemning. I en cup kan allting skje.

  4. Cup er cup ja, det var spennende i fjor, og jeg håper det blir like spennende og positivt i år. Bare en liten opplysning om dette med søndag og første runde og sånn.

    Med hundreogseksti blogger i startfeltet så kommer første runde til å fordele seg over 16 dager. Dere blir trukket i grupper på ti, hvor det så stemmes på sine favoritter. De fire beste går videre til cuprunden. Trekningen av den første av de 16 gruppene skjer på søndag, mens selve konkurransen da begynner på mandag. Trekningen av andre gruppe skjer samtidig med at første gruppe setter i gang. Og sånn fortsetter det da, tredje gruppe trekkes når andre gruppe settes i gang, og det offentliggjøres da også hvem som går videre fra første gruppe.

    Lykke til forresten, jeg innbilte meg at du var med i fjor, det burde du ha vært.

  5. Hei Hjorten! Joda, jeg var med i fjor jeg! Kom ikke akkurat så veldig langt, men det var moro å være med for det 🙂
    Takk for cup-info !! Ser ut til at dette er ferdig…rundt påske?
    😉

  6. Planen er å være ferdig til jul da, sånn midt i desember omtrent. Hvis det ikke skjer noe uforutsett som tvinger frem utsettelser så gå det. Alt er taima og tilrettelagt;-)

    Var du med ja? Det var jo det jeg trodde…men du har vel byttet til WordPress siden da?

  7. Ja, jeg byttet til WP etter TB i fjor 🙂

Legg igjen en kommentar

