Delightful and beloved (om å løpe gjennom dagene)

Jeg løper gjennom dagene. Jeg løper som en virvelvind, som skal rekke over alt mulig, mens jeg absolutt skulle ha rukket over noe helt annet; gjerne samtidig.

Jeg har dager hvor jeg registrerer at mailboksen fylles, jeg rekker så vidt å tenke på noe fint, før jeg svarer neste. Jeg skriver oppgaver på skolen, jeg leser pensum, jeg smører matpakker, jeg prøver å være en som kan lese for ungene mine så mye de vil (a lot), jeg prøver og jeg prøver på så mange ting.

Små og store ting fyller dagene. Fritid er et fremmedord, men jeg koser meg for det. Jeg liker jo å lese. Jeg liker jo å skrive. Jeg har smilt i flere dager, uker kanskje, at de to vakreste ordene jeg vet om

delightful

beloved

– og det er jo igrunnen flaks at det skal lite til, som tanken på noen ord, før jeg er glad igjen, og tenker at løvet jammen er rødt og fint, selv om jeg har det travelt.

Og jeg tenker tanker om at jeg en dag skal ha rikelig med tid. Tenk det! Rikelig med tid. Luksus. Nesten helt sprøtt, men jeg gleder meg. For de dagene, de skal fylles med å skrive noe helt annet enn kjappe bloggposter på impuls, de skal fylles av god stemning, av sider som fylles med de mest vindunderlige epos. Men først skal jeg kanskje bare skrive noe tral, sånt som selger i bøtter, slik at jeg endelig får tid til å puste litt. På den måten slipper jeg kanskje å være tom for krefter før fylte tretti, og drømmen om dagene med rikelige mengder tid kan leve videre.

Legg igjen en kommentar

Filed under Godt og blandet

Legg igjen en kommentar

