Jeg er en lat, tankeløs subbe.

Dette er i alle fall Amos Kepplers (han som skriver bloggen Uten grenser) karakteristikk av meg. Årsaken er vel at jeg har kommet med noen kritiske kommentarer til noen av innleggene hans.

For meg så blir det nesten underholdende. Jada. Jeg er sikkert lat av og til, siden jeg ikke gidder lese gjennom hele bloggen hans etter mulige løsninger på alle problemene han skisserer ved samfunnet. Ikke sant, til en viss grad kan jeg nemlig være enig med ham, i at mange ting er feil, og at det til dels skyldes folks ignoranse. Men jeg da jeg spurte om han gadd å legge ut noen lenker, siden jeg ikke ser at han på noen som helst måte kommer med praktisk mulig gjennomførbare tiltak på noe som helst, da er jeg ikke bare lat, men også tankeløs og ei subbe.

Hva vil det egentlig si å være «subbe» ?? Sikkert ikke noe bra.

I en annen kommentar spør han om jeg i det hele tatt har en egen tanke i hodet. Nei jøss. Jeg funker slik at jeg bare må mene det alle andre mener.

Dette kommer jo fra mannen (???) som tidligere i år mente at verden blir et verre sted på grunn av slike idioter som meg. Da den kommentaren kom, da ble jeg først sittende med munnen halvveis åpen, deretter fikk jeg latterkrampe, og til slutt ble jeg ganske sint. Jeg er ikke enig i at jeg bidrar til at verden blir verre.

For. Jeg er enig i at noe må endres. Men, og det kan hende jeg tar feil, for meg virker det som om nevnte Amos er en fyr som utelukkende har det i kjeften. Men for all del, jeg forventer meg ikke så mye av en som mann (???) som sier han holder til i Sherwood-skogen og at det er en sinnstilstand og ikke et sted.

Nei, du Amos. Kom med din fremtidige ønsketilstand for verden, supplert med din strategi for at målet skal kunne nås, så kan vi snakke. At bloggen er kontroversiell, slik headlineren viser, det er en vits. Dette er ikke kontroversielt. Dette er utelukkende komisk.

Ah. Jeg merker at jeg snart trenger blodtrykksmedisiner grunnet bloggirritasjon igjen. Velkjent, irriterende, underholdende og egentlig bare dypt tragisk.

15 kommentarer

Filed under Babbel, Blogger, Blogging

15 responses to “Jeg er en lat, tankeløs subbe.

  1. Amos er en MERKELIG fyr. Han er mot alle tankeløse dumme folk (eller noe sånt) som er for USA / ikke veldig mot USA, men digger selv The Eagles? Det er bortenfor ironi, det er …. *går tom for ord*

    La ham være i fred, det er nok best sånn. 🙂

  2. han har null injurierende kraft.

    håper du tåler en missekåring akkurat nå. jeg vet det ikke er bare gøy, men det er godt ment.

  3. Folk som gjør sitt beste og står foran som et godt eksempel bedrer verden, folk som bruker all sin tid på å syte og klage forverrer den. Hvor hører Amos til mon tro?

  4. radio: Det er sikkert best slik, ja. Men jeg merker at jeg blir veldig irritert 🙂

    Esquil: Det har jeg ikke fått med meg! *sjekker*

    Minnea: Jeg tror nok sistnevnte gruppe. Men for all del, for alt jeg vet kan det jo hende han faktisk gjør noe?? Det mest irriterende er hele attituden hans. Men no lyt eg tenkje på andre ting 🙂 [heldigvis!]
    Og du, takk for innlegg om Bush-quotes, veldig moro!!

  5. hvahunsa

    Victoria: Det ser ut til at du har noe til felles med Mihoe: dere er begge utsatt for infantil adferd. Ikke la det gå inn på deg, vi andre har ikke noen problemer med så se hva som er dritt, og hva som er saklig. Dette lukter det dritt av.

    Klem til deg 🙂

  6. Hei igjen HHS og takk for kommentar 🙂 Æsj, jeg vet dette var litt surmaget av meg, altså. Men jeg orka rett og slett ikke la det stå ukommentert. Har null problem med at folk ikke er enige med meg, det må da gå an å oppføre seg litt bedre enn det der.

  7. Jeg skjønner godt at du reagerer, det der var da en merkelig oppførsel. Men som Esquil og flere sier, han har vel ikke den helt store injurierende kraften.

    Lykke til i Tordenbloggen i morgen!

  8. Takk for kommentar, Flopsy 🙂 Neida, tar det ikke veldig seriøst, men på en måte litt allikevel :-/

  9. Min erfaring er at de som klager hoyest oftest gjoer minst. En ting er konstruktiv kritikk, men syting er latskap 🙂

  10. *jeg ler meg skakk*

    Stå på, Victoria, han der når deg ikke til anklene engang!

  11. Men det er på alvor, altså 😀 Selv om jeg vet at jeg ikke burde bli sur, så stiger blodtrykket noe så veldig. Det er sånn at jeg kjenner at halsen beveger seg raskere og raskere.

  12. Minnie: Jepp, jeg er enig. Jeg tror de som har så mye krefter til å kla-ge ikke rekker å gjøre stort annet enn det.

  13. Jeg, vet. Hehe. Men det er ikke verdt det. Yoga?

  14. Jepp. Litt yoga og litt aaaaaooooommmmm.
    😉

Legg igjen en kommentar

