Det er Satan sin skyld!

I går så jeg inne på mitt wordpress-dashbord, at Kristenblogg hadde linket til meg. Jeg ble ørlite nysgjerrig og klikket meg inn på den etter hvert meget omtalte bloggen.

Måtte smile litt, for det jeg blant annet så var dette:

Til tross for mange sataniske angrep: Kristenblogg står fjellstøtt! Hva har skjedd i Kristenbloggs første leveår? Det skal jeg forsøke å belyse her.

Sammen med blant annet Undre og Ars Ethica, var et innlegg jeg skrev for omlag ett år siden, referert til som et satanisk angrep.

Etter å ha presentert noen av de sataniske angrepene, gjør Andreas Hesselberg (redaktør for kristenblogg), rede for året som har gått. Å starte kristenblogg var et kall, skriver han. Videre forteller han om medieomtalen de har fått, og så kommer han inn på de sataniske angrepene igjen. Om forfatterne av de sataniske innleggene kan vi lese:

Alle sataniske angrep har prellet av som dugg for solen. Priset være Gud for det!  

«Herre, tilgi dem, for de vet ikke hva de gjør.»

Jeg kunne jo ikke dy meg. Jeg måtte kommentere. Og det måtte heldigvis Undre og Nicolas (forfatteren bak Ars Ethica) også. Også Martin, som i flere sammenhenger har diskutert blant annet homofili med et noe annet utgangspunkt enn meg, la inn flere kommentarer. Dersom du leser denne teksten, Martin, så vil jeg du skal vite at jeg satte pris på å lese det du skrev. Fortsatt er vi nok uenige, men jeg synes du legger deg på en mer moderat linje nå, enn for kun ett år siden. Hesselberg svarte Martin, blant annet med følgende (og det er nå poenget mitt kommer):

Når det gjelder begrepet “sataniske angrep”: Jeg tror at djevelen kan bruke intetanende mennesker til sin fordel, ved å angripe f.eks. Kristenblogg. Selv om ingen av de jeg har omtalt i dette innlegget er djevelen selv, kan deres angrep mot Kristenblogg godt være “arrangert” av djevelen, selv om de ikke er klar over det selv. Djevelen kan få innflytelse i oss uten at vi selv merker det.

Hehe. Selv om Andreas Hesselberg mente det var Nicolas som hadde kommet med det verste angrepet mot kristenblogg i løpet av året som er gått, så omtales også jeg som en som kommer med sataniske angrep. Jeg morer meg litt over hvordan Andreas fjerner ansvaret jeg har over egne tekster, for se! Det er jo faktisk Satan som har brukt meg, intetanende Victoria er blitt brukt av Satan, fordi Satan ønsker å skade kristenblogg. For vi må ikke glemme, kristenblogg er Guds verk.

Så. Neste gang jeg uttaler meg, fordi jeg fortsatt mener det begås stor urett mot blant annet homofile, i regi av kristne, kirken m.v. så vit da, at dette kan jeg rett og slett ikke noe for, jeg er bare en stakkarslig liten jente, som formidler Satans budskap, og ikke mine egne meninger.

35 kommentarer

Filed under Homofilidebatt, Idiotisk, Meninger, Samfunn, Uvitenhet

35 responses to “Det er Satan sin skyld!

  1. …det jeg lurer på nå, er om jeg egentlig ikke har skrevet DETTE selv heller??? 😉

  2. Jeg skal frelse deg, jeg, din sataniske lille tøyte! 😀

  3. Hehe…. Jeg la også inn litt tekst med link til mitt siste stykke inne hos han…. Skjønte imidlertid at det var heeeelt feil… hehe….. Uansett…. Jeg har da ihvertfall ett konkret budskap med mine bilder…. Men tror ikke han så hvor jeg ville med bildene… Uansett…. Ha en flottings dag….;)

  4. radiohode:Ja! Jeg er rett og slett ikke bare satanisk, men tøytete attpåtil!

  5. Yetien: hehe, jeg så det! Men jeg håper dyret var dødt i utgangspunktet???

  6. Hehe. Jeg knegget godt da jeg så hva Hesselberg hadde kokt i hopes. Man har jaggu et oppblåst ego når man tror at enhver som kritiserer en er besatt av Fanden selv. *knegg*

    Og siden Nicolas, du og jeg nå er fraskrevet ethvert ansvar for egne uttalelser, handlinger og meninger fra den kanten er det vel rett og slett bare å kjøre på med kritikk til aftenbønden fra Hesselberg og co begynner å virke. *dobbel-knegg*

    Martin,

    du kommer deg! *tomlene opp*

  7. Hehe, ja – nå er det tydeligvis bare å kjøre på fra vår side.
    Huff, spøk til tross: dette er jo egentlig ganske så tragisk, synes jeg! Men likefullt ustyrtelig morsomt 😀

  8. *knegg*

    Det er så godt folk har prioriteringene i orden! Drit i klimakatastrofen og sultende barn bare vi får flest mulig til å fordømme homofili!

  9. Men du må jo skjønne det, Undre, at Hesselberg sikkert får sine instruksjoner av Gud, på samme måte som vi får dem fra Satan!

  10. Så Satan er opptatt av at homofil kjærlighet skal bli akseptert på lik linje med heterofil kjærlighet og synes det er viktig at samfunnet skal respektere og ta vare på homofile, mens Gud er mer opptatt av å fordømme og diskriminere homofili og forfølge homofile enn å ta vare på verdens barn og klimaet på jorda?

    *what a choice to make*

    Satan vs God

    God vs Satan

    o_O

    *KNEGG!*

  11. Dette skal jeg begynne å bruke som forklaring på alt jeg gjør. Det var ikke meg, det var Satan.

    Jeg har en kristen venn (fra en eller annen amerikansk kirke jeg ikke husker navnet på) og han har advart meg mot at Satan kan prøve å lure meg… Så jeg er på vakt, vettu.

  12. Jepp, Lothiane! Fra nå av trenger vi ikke lenger ta ansvar for noe som helst 😉 Jeg må i alle fall ha blitt skikkelig grundig lurt, for jeg var ikke en gang klar over at Satan påvirker livet mitt generelt og pc-tastaturet spesielt 😀

  13. Undre: ja, det er tydelig at det er noe galt med prioriteringene 🙂 Lurer på når jeg kommer til å slutte med humringen, har gått med et skjevt (hm, mulig SATANISK???) smil i hele dag.

  14. Satan får skylden for så mye rart.

  15. Ja, det er nesten i overkant stygt å gi Satan skylda for Victoria og meg. 😆

  16. Genialt. Nå kan du bare skrive hva du vil, og hvis noen kritiserer, kan du bare si at «Gud sier at det er djevelens skyld.»
    For hvis satan skriver gjennom deg, så skriver vel Gud gjennom kristenblogg?

  17. Hæ hæ hæ Undre, det er den beste meldinga jeg har hørt på lenge!! [og nesten litt ok å legge merke til at ikke hele Norge er ute og danser på bordet, mens jeg sitter hjemme!]

  18. Maren: ja, det virker jo som om det er slik det blitt nå 🙂 Men vi blir vel stående å stange i hver vår vegg da, vi sataniske og disse kristenbloggerne. De skriver sikkert tross alt Guds ord??

  19. Tilbaketråkk: Kristenbloggen vs verden? Solid nederlag for kristenbloggen | radiohode

  20. Stakkars lille mann 😉

  21. iskwew

    Interessant at flertallet på Kirkemøtet sikkert er styrt av Satan de også. I tråd med logikken til Andreas må de vel være det.

  22. Hehe, godt poeng Iskwew! Mon tro hva den godeste Hesselberg ville mene om det 🙂

  23. iskwew

    Han mener nok at de fleste som ikke er helt enige med ham er styrt av Satan. Var det ikke så morsomt (det ER morsomt), ville jeg pekt på at det er hersketeknikk ala Preben Z Møller han bedriver.

  24. Fra «Oh Bush» til «Oh Hasselberg», beklager, men denne måtte jeg bare stjele rått fra, kan man bli mer underholdende enn denne fyren? Uten å mene det selv liksom?

    Så typisk djevelen!

  25. det om at uenighet er nok for å få horn og klover tror jeg er riktig, iskwew. jeg har kommentert ett innlegg der inne, et om adam og eva, hvor jeg argumenterte for at bibelen selv forteller at man ikke kan ta hvert ord i bibelen bokstavelig, siden den motsier seg selv i dusinvis av tilfeller. vips var jeg djevelen i forkledning. (husker dog ikke hvem av dem der inne som kalte meg det.)

    skal man kontre sånt kan dere jo si at kristenblogg er så dårlig reklame for kristenheten at den må være visse krefters våte drøm.

  26. Satan må ha det travelt for tida, for hvis dette stemmer så må jo han stå bak de aller fleste bloggene i bloggeverdenen. Men det er jo på en måte greit, for da er man jo helt sikker på hvem som vinner Tordenbloggen i år. Kristenblogg er jo ute, og da må det jo bli Satan, ikke sant?

  27. Min blogg er i alle fall «satans god», Flopsy, så jeg forventer at jeg nå kan nå uant høyt i Tordenblogg-køppen. :mrgreen:

  28. «på i»

    Æsj!

    (Hovmod står for fall :x)

  29. Hm, Undre: hovmodet ditt ble reddet av djevelen!
    Takk for at denne kommentartråden levde sitt eget liv mens jeg var borte og syslet med mine sataniske ting! Løper til Minnie og leser og ler på djevelsk vis nå 😉

  30. Jeg setter alltid pris på et kompliment. Hvem hadde trodd at vi to i Herrens år 2007 skulle gi hverandre komplimenter, Victoria? 😉
    Ja, Hesselberg går for langt i sin retorikk av og til for å si det mildt. Og også noen påstander synes jeg er litt drøye. En kritikk fra ikke-kristne burde ikke automatisk karakteriseres som satanisk,- det kan også være lærdom å ta utenfra. Og det som gjerne skremmer meg minst like mye er de innleggene han tillater fra andre. Hesselberg blir anklaget for å være en sensurist, men skal jeg være ærlig hadde jeg nok sensusert ganske mange innlegg som han IKKE har valgt å sensurere. Dette fordi jeg mener det er viktig å si ting på en riktig måte, og der må man nok bare konstatere at Kristenblogg ofte har feilet, og fortsatt feiler. Derfor håper jeg jo fortsatt,som nevnt tidligere, at det kan bli flere moderatorer. Kanskje får man også med tiden kristne alternativer til Kristenblogg. Hva du mener om det vet jeg ikke, men jeg ville ikke foraktet det for å si det slik. Mangfold er viktig på mange måter. Mangfold med ansvar. (hmm var det god retorikk av meg på slutten der?synes jeg klarte det ganske bra =P )

  31. Vil også gi kudos til deg Martin, det er fint å se at man kan ta denne debatten med rasjonelle argumenter, uten at det blir de kristne mot de ikke kristne.

    Jeg synes et alternativ til kristenblogg er en glimrende ide. Et nettverk av folk med samme religion, hvor man kan diskutere ting man tenker og lurer på angående religionen. Om det kunne gjøres innenfor en ramme som ikke tillater fordømmelse av andre, og fokuserer mer på egen tro og tanker enn å finne feil hos andre, hadde vært sunt for både kristne og bloggverden.

    Hvorfor starter du ikke en selv? Tror ikke der finnes noen bedre kandidat!

  32. Tilbaketråkk: Onani, onana, life goes on « Undreverset

  33. Tilbaketråkk: Vips, så var vi plutselig ikke besatte av Satan lenger? « Undreverset

Legg igjen en kommentar

