Masse lykke til??

Dette er kanskje kattebloggingens klimaks, men noen med TV2-innflytelse må  be Idol-dommerne om å slutte med denne frasen: Masse lykke til.

Det høres helt bedritent ut.

Uttrykket som tidligere programleder Solveig Kloppen brukte, ser nå ut til å ha blitt adoptert av resten av Idol-folkene, og jeg gremmes over en slik språkforsøpling!

Jeg innser at jeg med dette faktisk viser at jeg noen ganger ser på Idol. :-/

Ah. Da kan jeg fortsette med det jeg egentlig holder på med 🙂

10 kommentarer

Filed under Babbel

10 responses to “Masse lykke til??

  1. Jeg sitter alltid og håper på at de skal si «bittelitt lykke til» til en av idol-deltakerne (for hvis man kan ønske masse lykke til må det vel gå an å ønske noen litt lykke til også?)!

  2. Eller: «nesten ikke lykke til i det hele tatt» 🙂
    Men, bør vel ikke holde pusten mens vi venter på små lykkeønskninger, for dommerne er langt inne i «selge en artist samme hvor surt h*n synger»-fasen nå 🙂

  3. Idol er jo et søppelprogram – så at de også driver med språkforsøpling overrasker ikke

  4. Nei, det har du egentlig helt rett i, Knut Stian. *lurer veldig på hvorfor jeg ser på innimellom*

  5. Hmm.. jeg har visst ramla litt utpå selv og brukt «masse lykke til». Tror ikke det er Idol-påvirkninga, men jeg kan jo late som. 🙂

    Skal tenke på det i framtida og heller si… «lykke til». 🙂

  6. 🙂 Håper det går bra for deg i tordenbloggen forresten *løper for å sjekke *

  7. Språk slik vi kjenner det er på vei ned i dass uansett. Jeg har resignert ethvert forsøk på å forstå, rette på, eller håpe at folk faktisk kan snakke norsk. Eller noe slikt. Idag har jeg brukt minst en time på å irritere meg over en jente som ikke kan forskjellen på skj, sj og kj i starten av et ord. Skjosk? Skjøkken? eller skrives det schøcken?

  8. Det som blir komisk er når folk snakker om et «kjikkelig fint schøkken»! Kan begge lydene, men bare gir faen 😦

  9. En kompis har drilla meg i da/når nå, men jeg har ikke kommet lenger enn at jeg må rette på meg sjøl hver gang jeg burde sagt «da». Grr.

  10. Hehe 🙂 Men, det er ikke så vrient heller 🙂

    Det som kan være skikkelig irriterende, er hvis man virkelig forsøker å *si noe som føles viktig for en * og man blir avbrutt med en apapapapap, det heter da – ikke når!

    Her i huset jobbet vi en stund med å få åtteåringen til å si kj-lyd. Var mye «schino» en stund, men nå går det bra !

Legg igjen en kommentar

