Velorganisert Stepford Wife

Noen dager er mer skremmende enn andre.

Noen dager gjør jeg nærmest ufrivillig opp status.

Jeg er egentlig et rotehue. Samtidig er jeg regelrett ekspert i å transformere et rotehus til et visningsobjekt. Jeg kan ha verdens mest rotete skriblerier i en blokk, og jeg klarer allikevel å skape en sammenheng og en helhet i det. Jeg kan våkne en halv time for sent, slik at jeg må løpe mens jeg lager frokost og smører matpakker, men åtteåringen har allikevel med seg varm mat til FN-dag-frokosten. Jeg kan være helt oppjaget før eksamen, og skrike inni meg: jeg kan jo ingenting!

– men så går det bra allikevel.

Så, på samme måte som det en gang ble sagt til meg at jeg er veldig ansvarsfull til å være så ansvarsløs, så er jeg kanskje egentlig veldig ryddig selv om jeg er ekstremt rotete. Og nå har det gått så langt at jeg vet at det er 11 dager siden sist jeg renset kaffetrakteren.

kafferens.jpg

[Det er da ikke normalt å vite sånn? Normale (og litt urenslige) mennesker renser da ikke kaffetrakteren sin i det hele tatt… ]

Og i går, satt jeg og tenkte at veldig mange av de ordene i pensum som hittil ikke har betydd stort mer for meg enn bokstaver sammensatt i en bestemt rekkefølge, med ett gir mening og jeg kan bruke definisjoner, teorier og modeller i rette sammenhenger. Noen av likningene i makroøkonomi som har vært litt vriene, med ett bare skjønner jeg dem.

Det er nesten litt småskummelt. For det er jo omtrent sånn at jeg innbiller meg selv at jeg kan skrive blogg hele tiden, opprette fjesbok-profil, melde meg på fotokurs og drikke musserende.  Men, verre er det jo om denne følelsen av oversikt nå en drøy uke før første eksamen, bare gir seg i morgen.

Pink med Stupid Girls sammen med biter fra filmen The Stepford Wives.

Legg igjen en kommentar

Filed under Babbel

Legg igjen en kommentar

