Det var jo forbannet, da.

Det er cup-tid i Tordenbloggen hos Sonitus.

Fra i dag er det blogg mot blogg, og det fungerer slik at det settes opp åtte grupper hver dag, hver gruppe består av to blogger. En går ut og en går videre. Så møtes vel de som går videre, hvorpå noen går ut og noen videre. Cup er cup, og dette er spennende. I dag har jeg vært innom pollene og avgitt mine stemmer.

I morgen er det min tur, og jeg sliter med moralske dilemmaer, for jeg skal møte selveste Ars Eticha. Jeg skal møte Nicolas, som mener mange av de samme tingene som meg, men på en klokere måte. Nicolas som ikke bare regnes av Kristenblogg som en av de sataniske, men som forfatteren av det verste sataniske angrepet.

Så. Dermed må jeg stemme på Nicolas i morgen, selv om jeg gjerne skulle gått videre selv. Og dermed ender jeg opp slik:

angel_devil.jpg

For. Jeg håper virkelig Nicolas når langt, men for at han skal gjøre det, så må jo jeg ut. Og som det Eager to please-caset jeg er, så tenker jeg jo at det ligger en bekreftelse i det å gå videre, ikke sant, for da gjør jeg jo noe riktig, slik at folk vil at… Og i det hele tatt.

Og med ett innser jeg at jeg befinner meg i en mikrovariant av årsaken til at verden går så sakte fremover. Folk tenderer å velge seg selv, fremfor etikk og moral.

10 kommentarer

Filed under Blogger, Blogging

10 responses to “Det var jo forbannet, da.

  1. Yaaay! – sier jeg, og føler meg fullstendig blottet for moral. Søren og 🙂

  2. Huff, det er dette som er vanskelig med Tordenbloggen!
    Dette er nesten så ille at jeg vurderer å stå over å stemme. :-/

  3. Conad

    Skal stemme på deg, jeg også! 🙂

  4. Ellen

    Jeg HAR stemt på deg. Men det var ikke bare et enkelt valg, nei… Lykke til!!

  5. Takk for det, Ellen! Nei, herregud skjønner jo det!! selv måtte jeg jo stemme på Nicolas!

  6. Du fikk stemmen min, jeg kjenner ikke til den andre bloggen så det var heldig for deg! 😉 Håper du går videre!

    Kjenner meg igjen altså, det er så mange gode blogger nå – og det blir verre og verre å finne ut hvem man skal stemme på. Synes jeg. 🙂

  7. Det synes jeg også, Lothiane! Jeg tror nok du går videre i dag, kommentarfeltet er stappfullt av godord til deg 😀

Legg igjen en kommentar

