Når man plutselig kommer tilbake

Den siste tiden har vært travel. Veldig.

Først var det et kjør med å få gjennomført årets fire eksamener. Deretter skulle jeg liksom rydde og vaske litt, for det hadde jeg jo ikke fått gjort sålenge eksamensracet varte. Men, så ble hele familien rammet av «jula som gikk i dass»-syndromet, alle ble syke og lå bare rett ut. Ikke alle sammen samtidig, i alle fall ikke hele tiden, men det ble mye oppkast, hosting, febernedsettende og paracetamol kunne vi likegjerne ha hatt i en pez-dispenser. Da hadde det i det minste vært litt moro.

Midt oppe i alt dette, skulle jula feires – og jeg fikk en aha-opplevelse i forhold til gelatin. Som beskrevet i mitt forrige innlegg, postet for flerfoldige uker siden, har det blitt mer av meg det siste halvåret. Ikke bælfeit, men det kommer snikende. Trene. Nå. Om ikke i januar, så i februar. Må. Å spise mindre godteri vil ikke by på problemer. Jeg har endelig innsett og erkjent hva gelatin egentlig er laget av. Tidligere: fornektelse. Nå: vemmelse.

Det er egentlig først nå alle sammen i huset er blitt friske igjen, og nå har samboeren og jeg ryddet huset. Minus soveromsetasjen. Må. Æsj, det er så mye man må. Jeg blir sliten av å måtte. Samtidig er det godt at det er full fart igjen, for jeg liker å være på vei mot et mål. Klare ting, få til, skaffe meg god utdanning slik at jeg snart kan ha muligheten til å velge å drive med akkurat det jeg vil.

Men nå må jeg lese 80 sider for min eldste. Sorry, læreren hans: det blir en sen kveld. For jeg har kjøpt meg fri to kvelder på rad, sagt med smiskestemme at dersom han leser litt selv på sengen, skal jeg lese dobbelt så mye for ham som det han har gjort selv. Så, nå må jeg til dyst.

Oppdatert: det var ikke 80 sider. Det var 136, men det rakk vi selvsagt ikke! Så i kveld skal jeg til pers på ny.

Legg igjen en kommentar

Filed under Babbel

Legg igjen en kommentar

