Se film: Goodbye Bafana

goodbye-bafana-02.jpg

Vil gjerne anbefale denne filmen.

Så den for et par dager siden, og jeg synes den var veldig bra. Nå er det jo ikke akkurat noen verdenshemmelighet at jeg er mer enn litt fascinert av Nelson Mandela – og det gjelder vel for mange.

[det er nesten synd at jeg ikke helt klarer å le av BUSH når jeg tenker på Mandela, dere husker dette, ikke sant 🙂 – men det er jo en annen sak. ]

Jeg har ikke veldig store kunnskaper om Sør-Afrika under apartheid, men jeg har lest litt, om opprettelsen av ANC, de sentrale personene der, om konfliktene med PAC – en del ting som blir nevnt i filmen. De som vet litt om det fra før, har utbytte av det under filmtittingen. Og i livet ellers, sikkert. Det er aldri negativt å kunne ting.

Jeg leste denne boka, utdrag fra Wikipedia her:

Long Walk to Freedom is an autobiographical work written by Nelson Mandela, and published in 1995 by Little Brown & Co. The text describes his early life, coming of age, education and 27 years in prison. The last chapters of the book describe his political ascension, and his belief that the struggle continues against apartheid in South Africa. Les resten

Se filmtrailer:

Snakker meg på viddene. Jeg skulle jo bare si:

Se film!

Sjekk ut mer om filmen HER

Anbefaler også Bharfots anmeldelse av samme film.

Legg igjen en kommentar

Filed under Øyeblikk, Film, Organisasjoner, Politikk, Samfunn, Samvittighet, Victoria redder (hver)dagen din

Legg igjen en kommentar

