Kan ikke spanjoler matte?

Spiste en brødskive, bladde raskt gjennom Drammens Tidende fra i går. Situasjonen på Eiker videregående skole var beskrevet, elevene rømmer fra skolen, siden den ikke klarer å skaffe vikarer ved læreres sykefravær etc. Rektor forklarte situasjonen:

På en videregående skole er lærerne mer spesialiserte. Man kan ikke sette inn en spansk lærer i en mattetime.

Håper han mente spansklærer?

Avisen når nye høydare hver dag, hva ord delings feil angår. Jeg blir helt oppgitt. Bør journalistene kollektivt melde seg på

skrive

kurs

?

Post-post: Så først NÅ (mange timer etter innlegget ble postet), at jeg i overskriften skrev «Kan ikke spanjoler engelsk?»

Litt usikker på hvorfor jeg blandet engelsk inn i denne posten, sitatet fra rektor baserte seg vitterlig på matematikk. Er visst litt svimmel selv jeg.

8 kommentarer

Filed under Babbel

8 responses to “Kan ikke spanjoler matte?

  1. Kan skje de burde an sette en korrek tur les er?

  2. Hehe, ja. Det bør de absolutt tenke på. Hm, når jeg tenker meg om, så hadde jeg planer om å sende dem en mail om det.. For det er slik hver eneste dag, avisen er preget av skikkelig dårlig språk.

    Det er jo synd, og det blir igrunnen komisk når journalisten setter fokus på dårlig kvalitet i skolen, og ikke kan skrive selv.

  3. Hm, jeg var visst noe kjepphøy. Så jeg hadde omvendt sykdom i mitt innlegg, ordsammenslåingssyken. Rettet opp nå 🙂

    Det er jo ikke «vikarerved», men «vikarer ved» 😉

  4. Hihi! Send dem en mail.

    «Kjæ re, Dram mens Tid ende.

    Jeg blir så slit en i hod et av å le se av isa der es når der e stad ig velg er å trykke avis artik ler som inne hold er gjen tatte ord del ings feil. osv … »

    😉

  5. I ti leg ær de ike noe ut en riks stoff i av is en.

    Hehe 🙂

    Huff. Det er tross alt mye viktigere for oss å få vite at BAUHAUS kanskje har litt store bokstaver på skiltene sine.

  6. Korrekturleser er blitt en fremmedord i de Norske aviser 🙂 Ser mye rart i riksdekkende aviser også.

  7. Hehe, ja. Snart søker de vel etter «korrektur leser» 😉

Legg igjen en kommentar

