Jeg er sikkert en ekte kjerring.

Jeg skriver faktisk overskriften nå, før jeg har gått gjennom spørsmålene!

Jeg er blitt tagget av Groftekanten, og skal svare på kjerring-testen. Jeg er nok ganske så kjerring på enkelte områder, huff – dette kan bli ille.

cleanhouse.jpg

Here goes og jeg markerer kjerringsvarene mine med denne fargen.

Du bruker mer penger i uka enn i helgene

Hm. Der må jeg si at jeg er i tvil. Ja, jeg bruker definitivt mer penger på ting som skal brukes til konsum av varer i uka, kontra helgene. Grunnen er enkel: 5/7>2/7. Samtidig er det jo slik at de store handlerundene, de som river penger ut av konto – de tas jo ofte i helgen. Så mye god mat som som spises og god vin som drikkes i det Victorianske hjem, er jeg egentlig redd for å se regnestykket.

Du har duk og blomsterpotte på TV-en?

Nei. Æsj nei.

Du rydder jevnlig i dypfryseren

Eh, ja. Jeg tar ut alt, aviser, sorterer og alt. Grunnen er ikke kjerringaktig, egentlig, men jeg hater lyden av fryser, får frysninger på ryggen bare av å tenke på det. I fryseren må jeg dermed vite hva jeg har hvor, slik at det må rotes minst mulig oppi der.

Du synes det kunne vært gøy å prøve “en sånn hurtigvin”

Jeg aner ikke hva «hurtigvin» er, jeg?? Sparer meg selv for googlingen og lever i uvissheten. Jeg drikker nesten bare Valpolicella.

Du vet hva du skal ha til middag på søndag allerede på onsdag

Maybe yes, maybe no yes. Det varierer veldig. Men, stort sett har vi fryseren så full at jeg kan velge mellom det jeg liker uansett hvilken ukedag det er.

Du synes fersk gjær er bedre enn tørr gjær?

I teorien, ja. Men i praksis baker jeg veldig lite – og dersom jeg først gjør det er det nok tørrgjær som brukes, gitt.

Du synes middag kl 19.00 er sent?

Nei. Eneste grunnen til at jeg ofte spiser før, er på grunn av ungene. Middag 1900 er helt ok, 2000 er helt passe 🙂

Du har fem kasser med julepynt

Nei. Liker ikke nips. Og julepynt er nips. Men skal være ekte kjerring senere, kjøpe en og en ting jeg virkelig liker.

Du kjøper julepynt på salg i januar

Nei, jeg gjør ikke det altså.

Du snakker helst med kvinner på fest?

Hm, når var jeg sist på fest? Pokker, det er lenge siden. Jeg er jo nesten-eremitt. Men, jeg snakker da med folk uavhengig av kjønn.

Du blir lykkelig over en ny kjele

Hm. Nei. Men jeg blir litt lykkelig av stekepannen av jern. Teflon er for de som ikke kan koke.

Du lager pudding eller grateng av alle middagsrester

Nei. Nå begynner jeg å tvile på om jeg er kjerring???

Du spiser Kongen av Danmark eller Honningkamfer

Hehe, det har jeg gjort, i alle fall KaD, men det er jo ikke så godt, det er jo ikke det.

Du spiser alltid rekecocktail til forrett?

Nei. Det er ikke noe godt.

Du synes det er festlig med fiskekabaret?

Grøss. Kabaret er grusomt ekkelt. Dere er klar over hva den geleen er laget av? Akkurat! Og dere spiser det for det? Folk er faen meg gærne.

Du begynner å bruke de broderte dukene som du har fått av svigermor?

Nei, hehe, har ikke fått noen, om dersom det skulle ha skjedd, så ville de nok bare ha vært veldig fine. Heldigvis, damen har god smak 🙂

Du har ferdiglagede middager med på påskeferie

Nei.

Du synes dronning Sonja har mange artige hatter

Nei, stakkar. Jeg synes ikke de er artige. Jeg synes bare de som regel er veldig stygge.

Du går med lysebrune nylonstrømper til skjørt

Ikke sånne kjerring-kjerring-strømper

Du har tellekant på trusene

Nei, her er det hulter til bulter som er regelen.

Du har brettede plastposer i vesken i tilfelle du skal handle noe?

Nei.

Du sjekker kølappen på polet hver gang det plinger?

Nei, jeg ser på den når jeg trekker, og så ser jeg hvor mange det er før meg, og så skjekker jeg heller frenetisk når jeg tenker at det begynner å nærme seg.

Du tar bilde av din praktfulle balkongkasse og viser det fram på jobben?

Hm. Jeg har kanskje vist frem et og annet bilde. Ja. Ikke balkong, men når det begynner å spire utenfor det gamle steinhuset fra 1875, så er det for pent til at jeg vil holde det hemmelig.

Du synes det er for sent å gå på nier’n på kino?

Overhodet ikke. Jeg er nattmenneske, kino klokken 2100 er ikke sent.

Du får såpe i julegave?

Ja, det har hendt flere ganger. Men det finnes jo mange fine såper?

Du plukker bort støv og hår fra andres klær uten baktanker?

Hehe, hva slags baktanker kan man ha av fjerning av støv og hår?? Jeg gjør ikke dette på fremmede, men familien min får nok gjennomgå rett som det er. De må da se skikkelige ut! 😉

Du bruker samme tepose to ganger?

Nei

Du har med pute når du skal kjøre langt i bil?

Jeg tar det liksom med til ungene. Men er jeg heldig, så sovner de før de har sett den – og da kan jeg rappe den 😀

Du melder deg inn i bokklubben bare for å få kaffeserviset?

Neida.

Du har våtservietter i bilen

Ja.

Du soler deg i vanlig BH

Av en eller annen grunn er ikke det en tanke jeg liker. Så nei. Tar på noe annet. Fortrinnsvis en stor, svart søppelsekk. Ved ettertanke så liker jeg meg trolig best i skyggen med en bok og litt musserende.

Du danser swing til all slags musikk

Huff, nei 🙂 Eller, heldigvis skulle det være. Vil lære salsa, men finner liksom ikke helt tid eller ork.

Du svømmer som en hund for ikke å bli våt i håret

Nei, det gjør jeg ikke 🙂

Du kjøper “gode” sko

Jeg liker best å gå med tøfler, jeg. Kjøper ikke sko fordi de er gode, det ville sikkert ha vært fornuftig – men nei.

Du har paraply i håndvesken

Ikke hele tiden, nei 🙂

Du tar selv initiativ til slektsstevne?

Det kan jeg forsikre alle om at aldri kommer til å skje. Ever.

Du tar vare på tomme rømmebokser og syltetøyglass

Bare noen. Jeg innbiller meg selv at jeg skal lage syltetøy, chutney og alle mulige slike saker, men det blir jo aldri noe av.

Du bruker sukkerbit til kaffen?

Nei.

Du serverer fyrstekake, rullekake, smurt lefse eller smultringer når du inviterer til kaffeselskap?

Nei, nei, nei. Hos meg får du panna cotta med lune bjørnebær.

Der må jeg konkludere med at jeg faktisk har overvurdert/krisemaksimert kjerringa i meg.

Jeg er faktisk ekstremt lite kjerring.

Se: nesten alle de uthevede er sånn midt-i-mellom-svar egentlig!

Hurra!

Legg igjen en kommentar

Filed under Meme

Legg igjen en kommentar

