Cornelis var större än Sverige.

Jeg klarer liksom ikke helt argumentere mot dét, kjenner jeg 😉 Tittelen på innlegget er forøvrig hentet fra en av kommentarene under denne videoen på youtube:

Somliga går med trasiga skor.

Somliga går med trasiga skor
säg vad beror det på
Gudfader som i himmelen bor
kanske vill ha det så

Gudfader som i himmelen bor
blundar och sover sött
Vem bryr sig om ett par trasiga skor
när man är gammal och trött

Vem bryr sig om hur dagarna går
dom vandrar som dom vill
Medborgare om etthundra år
finns du ej längre till

Då har nån annan tagit din stol
det vet du inte av
Du känner varken regn eller sol
ner’ i din mörka grav

Vem bryr sig om hur nätterna far
jag bryr mig inte ett spår
Bara jag får ha mitt ansikte kvar
dolt i min älsklings hår

Jag är en tvivelaktig figur
duger ej mycket till
Bakom ett hörn står döden på lur
han tar mig när han vill

Somliga går med trasiga skor
tills de har slutat gå
Djävulen som i helvetet bor
får sig ett gott skratt då

Og så denne, da :

Märk hur vår skugga. 

(…og Ågren, Cecilia Lind, den fine fine sambasangen og…)

Jeg kunne helt fint laget en Cornelis-stalker-blogg 🙂 🙂 

15 kommentarer

Filed under Øyeblikk, Musikkvideoer, Victoria redder (hver)dagen din

15 responses to “Cornelis var större än Sverige.

  1. Ja, han var briljant. Denne kan også være verdt å sjekke ut: http://youtube.com/watch?v=tkhVUW2DMpE 😉 Utrolig flink jente!

  2. Hun synger jo veldig fint, men jeg liker nok aller, aller best når grand master synger selv, for visene hans fortjener litt rust, skurr og følelsen av levd liv.

    Nå skal jeg sette på Ågren. Den er fantastisk.

  3. vibeke

    Og jeg måtte også høre noen flere enn du hadde lagt ut. Nå er det «Sjuttonda Balladen». Det er mange flotte, og de fortjener å bli spilt og hørt.

  4. Jeg vet det, Vibeke 🙂 de er så fine! Måtte virkelig anstrenge meg for ikke å legge ut alle sammen i går 🙂

    Alle burde forresten høre Ågren på vinyl. Det er så fint, stemme med skurr og knitring i plata 🙂

    Ikke det at jeg gjør det nå, har av en eller annen grunn ikke platespiller, men det var en sen kveld med Cornelis som sang Ågren på vinyl for mange år siden, som gjorde at jeg ble helt betatt av den gamle mannen med den sjelfulle stemmen 🙂

  5. Se, forrige kommentar – se så mange smil! Blir visst litt glad av å tenke på Cornelis, jeg 😉

  6. HvaHunSa

    Cornelis er en udødelig klassiker, jeg kjenner ingen som ikke blir grepet.

  7. Vet det 🙂 Fine mannen med den rustne stemmen påvirker nok de fleste av oss !

  8. Kan det passe med en «Saskia»?

  9. Han var jo flink, det skal han ha – men ingen, ingen, ingen klarer det som C selv 😀

  10. Selvsagt ikke. Det mener han nok selv også, skal du se.

  11. Ååååh jeg elsker musikken til Cornelis. ❤

    😀

  12. Glømte å nevne at jeg har vært på konsert med Cornelis. To, faktisk 🙂

  13. lotten

    Han er så fin. Skulle ønske det var mulig å se og høre noen liveopptak med han på youtube. Jeg har jaktet på det før, men nå skal jeg jammen sjekke igjen.

  14. Si ifra hvis du finner 🙂 Han er så fin. En av de aller beste, egentlig 🙂

    Jeg har også sett etter, men finner bare musikk med stillbilder…

  15. Men hva med Allan Edwall da, han kunne mer enn å bare være den sinte pappaen til Emil!

    http://hjorthen.tumblr.com/post/26984126

Legg igjen en kommentar

