Alle disse dagene

Jeg legger ut bidraget jeg hadde i Bloggidols kvartfinalerunde. Lurer på om jeg ryker ut nå, men tar på meg det tapre smilet og sier at det var da jammen moro så lenge det varte 🙂

Oppdatert: Jippi!! Jeg gikk jo videre allikevel. Å, snille folkene. Jeg får begynne å skrive på neste oppgave i løpet av kvelden, da 🙂 Hurra!

De andre var jo veldig morsomme, og min tekst ble litt mer «nedpå», og jeg angrer bittert på at jeg ikke skrev et eller annet om semi, eller meta eller noe annet med ironisk snert. Men jeg var bare ikke i humør til det den dagen, rett og slett. Takk til de som stemte, da *rørt og glad*.

Alle disse dagene

Hun så på meg alvorlig og lenge, hun snakket om radioen hun hadde satt på, det var et klassisk pianostykke, det hadde vært som følelsen av lyden av rennende vann. Hun snakket om at hun hadde stirret opp i taket i så mange dager nå, det var som om hun kunne hver eneste lille del av taket utenat, og at hver dag bekreftet at livet bare går, at dagene bare forsvinner, slik at man aldri vet når man kan få startet på det man egentlig vil, det som liksom skal være livet, feil – det som er selve livet, og så smilte hun og sa
-det er som en variant av Milan Kundera, for livene våre er liksom så tomme, hule og enkle og allikevel sitter vi og klager, men jeg får ikke luft og jeg kommer ikke ut og jeg lurer på om jeg må melde meg på skrivekurs slik at jeg kan lære meg en eller annen teknikk slik at jeg kan slippe ordene ut. Hva tenker du om det?
Og det er nettopp fordi jeg tenker på akkurat det samme selv, at jeg bare måtte si til henne at
– det vet jeg ikke. Kaffe?
2 kommentarer

Filed under Blogger, Blogging

2 responses to “Alle disse dagene

  1. LYKKE TIL!!!
    Skal bli morsomt å følge dere og lese innleggene til kontaktannonsen. Der var jeg blank – like greit å ryke ut 😉 ! X fingrene for deg!

  2. Tusen takk Randi 🙂 Jeg er foreløpig helt blank jeg også 🙂 Får håpe jeg kommer på noe, da!!

Legg igjen en kommentar

