Hva har skjedd med bloggingen min, da. Det lurer jeg litt på.

Jeg husker da jeg først opprettet den første bloggen, jeg. Det er omlag to år siden nå, det var i mai 2006. I begynnelsen var det bare sporadisk posting, noen småting som falt meg inn, jeg prøvde meg litt frem, var ukjent med formen og det var uvant å skulle publisere tekster.

Jeg fant raskt gleden av å ha min egen lille publiseringskanal på internett. Bloggen ga meg mulighet til umiddelbart å få utløp for meninger om så mangt. Jeg har jo alltid vært skrudd sammen slik at jeg knapt nok kan se en nyhetssending eller et debattprogram på TV, uten nærmest å krype rundt på gulvet, eller sitte igjen som en liten forknytt ball i sofaen.

Det er så mye urettferdighet.

Det er så mye uinteressant vi fores med, kan hende som et filter, slik at vi ikke skal kunne ta inn all urettferdigheten.

Så. Bloggen ble et slags lite minitalerør. Her kunne jeg hyle ut om alt jeg mente, og herrejemini, til slutt blogget jeg ikke om nyheter jeg hadde lest eller sett, men tilslutt så jeg nærmest på nyheter for å kunne blogge om det etterpå. Det er jo smått komisk, men jeg merket raskt at formidlingstrangbehovtrollet kom og tok meg.

Etter en stund ble dagene så innmari travle. Slik er det nå også.

Derfor har jeg etter hvert begynt å skrive om helt andre ting, selv om jeg fortsatt er like engasjert i alle mulige ting jeg ser, får med meg eller bare bivåner på lang avstand. Selv om det er lenge siden jeg har skrevet noe om at jeg provoseres enormt mye av folk som går forbi folk i nød eller fare, eller at Drammens Tidenes mine-meninger-spalte er til å kaste opp av i all sin FrP-uvitenhet, så bryr jeg meg fortsatt.

Men jeg merker nå, at jeg synes det er så godt å kunne skrive litt om de tingene som er nærmere meg, ting jeg tenker på, ting som former hodet mitt slik at jeg er den jeg er, ting som gjør at jeg utvikler meg til den jeg skal bli.

Å! Jeg er vel bare begynt å bli litt soft.

Men hva så?

Jeg trenger litt feelgood.

Lauryn Hill – I Gotta Find Peace Of Mind [MTV Unplugged]

Lauryn Hill – I Find It Hard To Say (Rebel) [MTV Unplugged]

Jeg har behov for steder hvor jeg kan tenke høyt om noe annet enn det MSM kan gi meg av input. Jeg tror jeg trenger å krype inn i en liten tenke-skrive-stue, og bli der en stund, slik at det kanskje kan bli noe annet ut av den lynraske knottingen min på pc-tastaturet enn sporadiske bloggposter om det som faller meg inn der og da.

Som veldig mange andre bloggere, bærer også jeg på en liten drøm om epos og storslåtte sagaer.

Fugees – Ready or not

Fugees – Killing me softly

Og, ja -denne må jeg også ha med. Fordi den er så vakker og fin.

Lauren Hill – You’re just too good to be true/Can’t take my eyes off you

Pardon the way that I stare. There’s nothing
else to compare. The sight of you leaves me
weak. There are no words left to speak.
But if you feel like I feel. Please let me know
that it’s real. You’re just too good to be true.
Can’t take my eyes off you.

Lauren Hill er fantastisk.

Og da jeg først hadde begynt på den lille Lauren-hyllesten:

Lauren Hill – Zion

14 kommentarer

Filed under Blogger, Blogging, Musikkvideoer

14 responses to “Hva har skjedd med bloggingen min, da. Det lurer jeg litt på.

  1. Kjenner (noe av) den følelsen veldig godt. Litt som bloggeksistensiell undring.

    Gjør din egen ting, Victoria. 🙂

  2. Ja, veldig bloggeksistensiell undring kombinert med Victoriaeksistensiell undring.

    Men jeg går jo ikke herfra, men skal prøve litt ulike ting samtidig.

    Ikke blogge meg inn i et hjørne, for å si det sånn 😉

  3. Du har jommen meg rett i at det finnes mye urettferdighet her i verden. Og godt det finnes engasjerte mennesker som f.eks deg som tar sånt opp. Jeg har inntrykk av at du er et sympatisk menneske som bryr deg om det som skjer. Hvilket inntrykk du har av meg, vil jeg gjerne ikke vite 😛 Hehe.

    Uansett; Jeg har også tenkt på i det siste at jeg ikke vil blogge meg inne i et hjørne jeg heller 🙂 Det aner du kanskje om du ser på den nye bloggen min 🙂 Og ja, Lauryn Hill har mye fint..Variasjon kan like gjerne deles på en blogg, ettersom den da reflekterer bedre den som sitter bak tastaturet – en variert person. Bloggen kan lett styre oss fremfor at vi styrer den. Så det gjelder å vise bloggen, og ja, LIVET, hvem som er sjefen 😉

    nei akk nå må jeg legge meg. Det er sein natt/ tidlig morgen nå. Vi snakkes, Victoria

  4. Deler av denne teksten (jeg trenger feelgood/jeg vil bruke tid på å prøve å skrive noe annet) kunne jeg lett skrevet selv. Være hverandres manuskonsulenter, kanskje?

    klem

  5. Ja, det hadde kanskje ikke vært så dumt, Marion :-)Får vel sette i gang med skriving etter hvert!

    Martin: hehe, vi har jo vært veldig uenige mange ganger, men jeg tror ikke du er noe dårlig menneske av den grunn. Har dessuten lagt merke til at dine meninger er blitt litt mindre kantete det siste året 😉

  6. Jeg har fulgt med på dine skriverier helt fra starten. Så vidt jeg husker er det ingen andre bloggere jeg har fulgt fast like lenge (med unntak av hjorthens antakelig)

    Stå på Victoria, du er en av mine favoritter i bloggpolis
    🙂

  7. Vet ikke hva som har skjedd med bloggingen din, jeg, men denne posten var i hvert fall helt skjønn! Takk for at du poster slike funderinger, som ender opp i slike deilige låter, og blir til noe helgodt å putte i hjernen! Takk!

    Vil gjerne gi deg en PIGGPOKAL for denne, men da må du sende meg eposten din, så jeg kan sende selve pokalen. 🙂

  8. Knut Stian: Å, så hyggelig av deg. Ja, jeg vet jo at du har vært med helt siden starten, du var en av de som gjorde at dette ble moro fra begynnelsen av 🙂

    Håper det går bra med deg!!

  9. Tomas: Hyggelig sagt av deg også. Ja, det blir en del funderinger, og det er godt å ha et sted å tømme hodet, og dynamikken som oppstår ved at man får innlegg kommentert, er helt kjempefin.

    Min mail er vicblogg(a)yahoo.no

    🙂

  10. Hm, lurte med ett på hva en PIGGPOKAL er???

  11. Ah, ja. Jeg skulle bare være politisk. Den gang ei. Bloggen er talerstol, og talen er om meg.

    Hm, rim. Jaja.

  12. Hehe, enig med deg, virrvarr. Men, du har nå en av de aller beste talerstolene, da.

    😉

  13. Om du vil vite hva en piggpokal er, kan du kanskje spørre Virrvarr. Hun vet hvordan den virker. Jeg vet bare hvordan den ser ut. 😉

  14. Til Victoria: Tusen takk. Det betyr mye for meg 😉

Legg igjen en kommentar

