Feelgood-fredag-jah!

Oi, lurer på om en forrige posten ble for lang og tung og for særdeles spesielt interesserte. Jeg tar i alle fall feelgood-ansvaret på alvor:

Hør her, da. A-ma-zing 😉

Jeg blir i alle fall hoppende og jublende glad, og det har jeg blitt av denne låta helt siden jeg var 18, og gikk ut og drakk øl på et sted som het Legenden. Legenden var et slikt sted som mange savnet, etter den smått kapitalistisk anlagte eieren valgte å droppe stedet til fordel for et disco som stort sett spilte Ooops I did it again og desslike.

Legenden derimot, der var det grunge og rock og rap og faen, og så var det punk og moro og selvsagt

Jamiroquai – Virtual insanity

Og jeg husker det var så godt å komme dit, altså man kunne helt fint gå ut alene, for i det samme øyeblikket man kom inn døra der, så var man nesten hjemme, kunne rope

Hello Family!

– og der satt omtrent alle jeg ville se, og de som ikke hadde kommet ennå, kom etter hvert de også.

Og så satt vi der, hoppet litt rundt, drakk øl og pærecider og pappvin, livet var generelt godt og i løpet av kvelden ble livet enda bedre å leve og så kunne vi høre på mer bra musikk og tenke at

bedre

kan

man

ikke

ha

det

– og det var mye sant i det.

 Smashing Pumpkins – Bullet With Butterfly Wings

Ikke minst var Legenden et sted hvor mange var helt på min planet, der var det full forståelse for utsagn som

Jeg savner Kurt Cobain, jeg! Stort tap. Stort!

Nå er det 2008 – men resten av kvelden skal jeg tilbringe med Kurt.  

Nirvana – Unplugged part 1

Nirvana – Unplugged part 2

Nirvana – Unplugged part 3

Nirvana – Unplugged part 4

kurt_cobain_1.jpg

6 kommentarer

Filed under Øyeblikk, Musikkvideoer

6 responses to “Feelgood-fredag-jah!

  1. vibeke

    Yessss! Jamiroquai – Virtual insanity – absolutt en av mine favoritter. Deilig, funky, herlig.

  2. Jess! Det er kjempebra. Superfunky faktisk 🙂

  3. Jamiroquai er et av disse bandene som lager dritbra musikk, men som jeg aldri får inn i platesamlinga mi. Fint det finnes noen som dytter dem inn i øra mine innimellom 🙂

    Funky-sukk!

  4. Hurra for blogger som minner meg på gode låter som har ligget utenfor spilellista en stund. Jeg må likevel innrømme at jeg foretrekker denne versjonen

    (den tar synging i dusjen til et helt nytt nivå)

  5. Hm. Jeg tror jeg såvidt var innom Legenden én gang. Flere busser i bygdenorge!

    Men nå er du jo like nostalgisk som meg. Jeg vil si voksenlivet vinner i sum 🙂

  6. Var du bare på Legenden én gang, Marion??? Å. Det trengs tydeligvis flere busser, ja 😉

    Håkon: skal se på den!! Til og med jeg synger i dusjen noen ganger – uten at det er noe nevneverdig stas.. Musikk som er off-lista er jo ofte den beste, synes jeg!

Legg igjen en kommentar

