Fordi det tydeligvis ikke er lett å finne de rette ordene

– Aller mest handler det vel om at du ikke ser, at du ikke gidder å se, og er det da så jævlig rart at jeg trekker den konklusjonen at du ikke gidder å se fordi du ikke bryr deg? Og da blir det liksom til at jeg tenker at jeg ikke orker å kaste bort tid, energi, livet mitt – vi snakker om mitt liv og ditt liv her, på en som aldri orker å gjøre en innsats for å forstå hva jeg egentlig mener, for jo visst er jeg klar over at jeg lett kan misforstås, at en del av det jeg sier må tolkes og at det kanskje ikke alltid er like lett å forstå, men kan du ikke da i det minste gjøre et forsøk på å skjønne hva jeg faktisk sier, ta deg bryet med å dekode de budskapene jeg sender ut i tåkeformat fordi jeg tydeligvis ikke klarer å finne de rette ordene om dette, ord som gjør at du kan forstå hva jeg mener, siden dette tydeligvis er så vanskelig for meg å snakke om at jeg ikke engang har orket å tenke det ferdig inne i hodet først, og hvordan i helvete kan jeg klare å forenkle et budskap jeg ikke engang skjønner selv?

– Men, altså – nå tar du jo grunnleggende feil..

– Nettopp. Greit.

– Greit?

Og så ser han ut av vinduet og hun stirrer i taket og ingen sier noe, før en sier et eller annet og så snakkes det i enstavelser og så er det så man enten kan tenke Jon Fosse, eat your heart out

eller bare høre på noe gammel musikk som får blodomløpet igang igjen.

BAD RELIGION –  AMERICAN JESUS

Legg igjen en kommentar

Filed under Musikkvideoer

Legg igjen en kommentar

