En blogg som bør bli bok

– Livet går litt sånn opp og ned,

tenker jeg ofte, og særlig mens jeg står i dusjen og ser på dråpeformasjonene som renner nedover. Jeg synes at dråpeformasjonene ligner på temmelig triste menn, menn som er litt for lange for seg selv, de ser ut som om de har vært hengslete siden barndommen, de har levd et langt liv med en kropp som ikke passer helt, nå er de lange og gamle og triste med hodene vendt nedover

-og jeg innser, idet jeg overanayserer vanndråpene i dusjen, at jeg er belemret med et sinn som er naturlig grublete anlagt og et hode som tenker for mye over ting jeg ikke kan gjøre noe med.

– Det er litt sånn at det er så mange prosesser,

tenker jeg andre ganger. Og det tenker jeg gjerne når det er blitt kveld, og når resten av huset sover, og jeg sitter nede, eller ligger oppe og ser ut av takvinduet og ikke helt vil at natten skal ha vart så lenge at jeg blir stressa for at jeg skal være for trøtt dagen etter. Prosesser, med input og output og det ene med det andre, og det bryter ned og forsterker om hverandre og jeg tenker at prosesser er slitsomme saker jeg ikke vil være foruten.

Og da er det fint å få vite om sider som denne. Sjekk ut Poetnyheter!

Dette er en blogg som bør bli bok. Dette er en av de få bloggene jeg har sett som må bli bok. Jeg hadde ikke sett den før i går, da jeg snakket med en venninne på telefonen, lenge, om at livet går litt sånn opp og ned og at et er litt sånn rart at det er så mange prosesser. Og så drakk vi litt vin på hver vår kant, og da vi var ferdige med å snakke om opp, ned og prosess, så leste vi tegneserier for hverandre og snakket om fine sanger og interessante ting som andre skriver, og da fortalte hun om Poetnyheter. Og nå forteller jeg deg om Poetnyheter, og jeg håper du unner deg noen timer i sola med Margit og Otto og alle de andre, for dette var stas og godt håndverk!

Sjekk ut historien om Margit og Otto og alle de andre, le deg skakk og tenk underfundige tanker. Jeg vet at jeg noen ganger kan henge meg opp i detaljer og kanskje er jeg ofte noe over snittet kverulerende, men jeg er ikke fullt så ille som Margit, og heldigvis for det.

8 kommentarer

Filed under Øyeblikk, Blogger, Blogging

8 responses to “En blogg som bør bli bok

  1. Tusen takk for godt tips, jeg er i gang med å lese historien men den må nok deles opp litt, for her var det mye å lese. Kjempeartig historie og jeg er helt enig i at den burde bli bok!

  2. Hehe, ja 🙂 Den er kjempemorsom! Nå har ikke jeg kommet så veldig langt akkurat, men lar gjerne denne vare lenge, jeg 🙂

  3. Leste alt, jeg. For sånn er jeg. 🙂 Tusen takk for tipset.

  4. Oi! Det gikk unna 🙂 Jeg får noen sånne rare feilmeldinger der borte innimellom, men plutselig så funker det, og da kan jeg lese litt mer om Margit og Otto 🙂

  5. Marie

    Oi, skitt. Den der bloggen likte jeg. Og jeg er helt enig, den bør bli bok. Lydboka tror jeg Erlend Loe burde lest, for han leser så herlig tørt.

    (Jeg liker naturligvis din blogg også, siden jeg kikker innom her nå og da – denne gangen bare måtte jeg kommentere og +1’e. Dessuten er det greit å vite hvem alle disse i statistikken er, det er iallefall noe jeg lurer på når jeg ser besøkstallene.)

  6. Hei på deg, Marie 🙂 jeg synes i alle fall at det alltid er hyggelig med livstegn – blir jo mer liv og hyggeligere av såntnoe 🙂

    Jeg likte også dette veldig godt, og nå har jeg lest altfor fort, slik at jeg ble ferdig allikevel, så nå lurer jeg veldig på om Otto er så sur som det virker som.

    Hm. Pensum skriker på meg. Usikker på om jeg orker å høre etter akkurat nå..

  7. Marie

    Jeg er enig. Det er sannelig hyggelig. Også blir det sånne minisamfunn etterhvert òg, se for deg at bloggnorge er en by, og blogger er mennesker, og kommentarfelt er kafeer hvor folk møtes og utveksler småfraser og enten liker hverandre eller ikke liker hverandre. Jeg syns det er et riktig fint bilde, selv om jeg ikke formulerte det helt bra. Uansett. Jeg er optimist. Otto har sikkert bare vært litt uheldig med øyeblikkene sine. Stått opp på feil bein eller noe. Og frøken!;

    Er vi kommunister?

  8. Jeg tror jeg er litt mer kvasikommunist enn vaskeekte kommunist 😉 Deler vel oppfatningen som mange har, om at ideen er god, men at den praktiske politikken er noe mer vrien å få til skikkelig..

    Kafebildet er fint, synes jeg. Selv om det noen ganger føles mer som et litt for trangt lokalsamfunn preget av slarv. Men da er det jo egentlig ikke verre enn at man bare dropper metamaset og holder på med sitt 🙂

Legg igjen en kommentar

