Bedriftsøkonomisk forskningsprosjekt basert på common sense

Eller, basert på galskap og idioti, om du vil. Eller begge deler. Kanskje er min common sense så preget av galskap at de to begrepene flyter inn i hverandre.

Saken er denne, og her serveres den korte versjonen.

Jobb. To barn. Samboer. Hus. Famile. Venner. Hente. Bringe. Middag. Vaskehjelp? Stress. Tidspress.

Tar like gjerne 42 studiepoeng dette semesteret, bare for å sparke litt ræv, vise fingeren til verden og kunne le sist og best.

Ler ikke sist og i alle fall ikke best.

Blir veldig sliten.

Bestemmer meg for å kutte ut et par eksamener.

Får medhold – kloke folk rundt meg mener det er lurt.

Leser dermed bare på de andre fagene.

Slapper av litt.

Kommer nesten i vater.

Får ladet batteriene til sånn cirka 20 %.

Blir angrepet av galskap igjen.

Tenker at det kan være moro å prøve allikevel. Sånn uten å ha lest, liksom.

Vil ta eksamen i morgen.

Bare sånn for å prøve.

[Liksom]

Innser at mitt store problem ligger omtrent heromkring

Får ladet batteriene til sånn cirka 20 %.

Blir angrepet av galskap igjen.

Happens every time.

Men nå vil jeg bare prøve, for moro skyld. For hvis jeg får til denne eksamenen her, så er min common sense fra nå av omdømt fra galskapaktig til genial.

Jeg kunne godt like å ha en genial form for common sense.

2 kommentarer

Filed under Idiotisk, Skole

2 responses to “Bedriftsøkonomisk forskningsprosjekt basert på common sense

  1. Lykke til!

    *sende av gårde gode vibber*

  2. Tusen takk 🙂

    Men du, jeg endte faktisk opp med å droppe det, jeg. Ville nok uansett ha endt opp med å ta den på nytt, siden jeg ikke ville ha gjort det så bra som jeg vil inni det eagertoplease-befengte huet mitt.

Legg igjen en kommentar

