Mor-datter-samtale. Et øyeblikk en varm, sen kveld.

Varme netter gjør det vanskelig å sove.

Varme netter gjør at små frøkner våkner mange ganger, og noen ganger vil de ha mer å drikke, andre ganger vil de bli klødd på ryggen (lenge) og andre ganger igjen vil de legge seg et annet sted.

Jeg hadde lagt henne på sofaen nede, siden soverommet hennes var så varmt.

Hun ville opp. Og her er samtalen.

[jeg bærer henne opp trappene. Fire stykker. Litt mange trinn. Litt mye å bære på. Vi må ikke glemme drikke, hunden, smokken (i know..), teppet, pappa bom (=Ole Brumm-pute). Balanserer tingene, barnet, og bærer oss begge opp trappene.]

– Du mister meg ikke!

– Nei, det er klart jeg ikke mister deg! Jeg kan jo ikke dét! Du er jo skatten min!

– Næhei! Jeg er vel ikke noen skatt!!

– Jo, det er du det!

– Er jeg? Skatter lager mat.

– Lager de mat? Lager skatter mat?

– Ja. For det gjør du.

Oi. Takk. Å. Søte snille.


8 kommentarer

Filed under Uncategorized

8 responses to “Mor-datter-samtale. Et øyeblikk en varm, sen kveld.

  1. ååh..! så nydelig tenkt og sagt! 😀

  2. Godjenta 🙂

    Hvordan går det? Er det varmt der nede?

  3. Lothiane: Takk 🙂 Hun er dritsøt. En liten smarting, det er helt tydelig. Sier den inhabile moren, som muligens har overanalysert et par setninger her..

    Marion: Der nede? Som i at du er et sted mye lenger nord enn oss??

    Eller i kjelleren? I kjelleren er det nemlig veldig svalt. Det er litt verre oppe, for der varmer sola inn gjennom takvinduene hele dagen..

    Endelig ferdig med eksamen 😀 Det er i alle fall godt!

  4. Marion

    Jeg kan ta feil i forhold til himmelretningene, det har skjedd før. Gratulerer med eksamen! Jeg har ikke mobil om dagen, forresten.

    Klem

  5. Vakkert sagt! Også så logisk tenkt da!

  6. Ååååh, tenk så herlig å være en skatt! 🙂 Og å ha en skatt! 🙂 Du, og hun, er heldig.

    Og å være ferdig med eksamen… 🙂 Grattis!

  7. Marion: I dag gikk jeg ut feil vei på Nationaltheatret. For en stund siden tok jeg tog til Lier da jeg skulle til Ikea. Så gyrokompasset mitt trenger visst også en rens.. Ikke mobil?? Da kan jeg sende deg mail, da 🙂

    Sorgenfri: Takk og ja 🙂 Hun er både smart, vakker og snill!! (og har en noe inhabil mor;-) )

    Ulme: Ja, endelig er det cirka sommerferie 🙂 Det er jo fortsatt ganske travle dager, men slipper i alle fall å gjøre hundretusen ting helt samtidig 🙂

  8. Marion

    Gjerne! 🙂

Legg igjen en kommentar

