En konsis blogg, så og si.

Jeg besøkte Virrvarr og deretter tok jeg et par kjappe tester på nettet. Hver og en kan få sin lille forklaring.

Testene fant jeg her.

Jeg er usikker. Er 71 dager lenge? For meg virker det ikke urimelig. Jeg kunne nok helt fint ha vært bare inne i huset. Frivillighet er en forutsetning. Som frivillig trapped in my own home, kunne jeg ha lest de bøkene jeg ikke rekker å lese all den tid verden rundt krever sitt. Jeg kunne også ha hatt mer tid til å skrive skikkelige ting og ikke bare små blogginnlegg. Mangel på stimuli ville ikke ha bydd på for store problemer. Inne i hodet mitt er det nok av liv til at jeg kan samtale med meg selv i, ja – sikkert mer enn 71 dager.

Ja. Jeg skrev jo at jeg for det meste produserer små blogginnlegg. De er visst ikke bare små, de er 80 prosent kortere (i snitt) enn snittlengden til de andre som har fått bloggen vurdert. Kan youtube ha skylden? Eller er jeg bare rett og slett fordømt kort og konsis, så og si – altså, jeg er jo tydeligvis en blogger som ikke slenger rundt meg med unødvendige ekstraord. Bare så dét er sagt.

Hm. Her stod det at jeg var 68 % avhengig av blogging, noe som er vesentlig mindre enn Virrvarrs 91%. I tillegg til å være overraskende lite bloggavhengig, så er jeg tydeligvis så datadum at jeg ikke helt visste hvordan jeg skulle få inn «68%» etter «I am».

Jeg kunne jo for eksempel ha brukt de 71 dagene isolert i mitt eget hjem til å bli en bedre blogger? Et eller annet sier meg nemlig at det er en del enklere, en god del enklere, å skrive små bloggposter enn det er å produsere fantastiske epos som bergtar en hel verden, selger som hakka møkk og får fortgang i realisering av Toscana-drømmen.

Eventuelt skulle jeg ha brukt en god del av de 71 dagene til yatzy-tørrtrening.

Jeg har en familierekord på 347 poeng å slå (ikke 348 som den gamle bloggposten hevder), og jeg lover at jeg kommer til å få det til.

[Forresten har jeg visst forsøkt å slå den rekorden i snart to år nå.]

Jeg har visst ikke blitt bedre til å spille yatzy.

Jeg skylder på bloggen.

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “En konsis blogg, så og si.

  1. Britt Åse

    He-he, der var det mye moro! Jeg kan for eksempel slå 18 femåringer i slåsskamp 😆

  2. Hehe. Jeg måtte bare prøve. Jeg klarer nok ikke flere enn 15 – men det må jo være piss. Jeg har innimellom trøbbel bare med å hanskes med én åtteåring og én treåring hvis de hiver seg over meg for å kile meg.

    Og det er altså før noen av de begynner med slossing.
    Hehe, redd jeg ikke kunne klart mer enn to-tre femåringer. Men, med det konkurranseinstinktet jeg har, er det kanskje best å la være..

  3. Britt Åse

    Horder med rabiate, nådeløse femåringer som er ute etter å skade meg? Da blir jeg veldig redd og ganske sterk 😆

  4. Hehe 🙂 Ja, tror jeg kunne blitt sterk av den redselen jeg også. Merker jeg blir litt redd bare av tanken på å arrangere bursdag for tjue niåringer også. Men det er kanskje litt tidlig å begynne å grue seg nå. Det er tross alt ikke før i september 🙂

Legg igjen en kommentar

