The Curious Incident of the Dog in the Night-time

Jeg satt ute en dag, med pc på terrassen, jobbet. En nabo satte seg ned en stund, vi skravlet litt, og etter en stund gikk hun opp og hentet noen bøker jeg kunne låne av henne. Jeg har jo sittet på den terrassen nå, i flere måneder, med bøker i stabler, og har erkjent min trang til å lese noe annet enn pensum.

Så, av de bøkene jeg lånte av naboen var denne:

Curious Incident of the Dog in the Night-time is a novel by Mark Haddon that won the 2003 Whitbread Book of the Year, the West Australian Young Readers Book award in 2005 and the 2004 Commonwealth Writers’ Prize for Best First Book. Its title is a quotation of a remark made by the fictional detective Sherlock Holmes in Sir Arthur Conan Doyle’s 1894 short story «Silver Blaze».

The story is written in the first-person narrative of Christopher John Francis Boone, a 15-year-old autistic boy living in Swindon, Wiltshire. Although Christopher’s condition within the autism spectrum is not stated explicitly within the novel, the summary on the book’s inside cover describes it as Asperger syndrome. However, his personality traits suggest similarities to high-functioning autism.

Kilde: Wikipedia

Jøyemeg. Dette var jammen en bok jeg likte! Morsom, underfundig, den får meg til å smile, tenke, le, den er litt trist på en måte også, mange ting samtidig med andre ord. Jeg er ikke ferdig med den ennå, men det blir jeg garantert om kun kort tid.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “The Curious Incident of the Dog in the Night-time

  1. marius

    ah…den boken har jeg også lest. Koste meg helle tiden fra begynelse til slutt. lettlest, perfekt til en dag på verandaen:)

  2. Absolutt 🙂 Den er helt genial. På en enkel og veldig sår måte samtidig.

Legg igjen en kommentar

