Jeg pusser opp kroppen min

Med boka til Vendela friskt i minnet: jeg har begynt å pusse opp kroppen min.

Jeg husker jeg skoggerlo, da jeg leste omtalen av Vendela Kirseboms Beauty Bible.

De som har lest her inne den siste tida, har sikkert fått med seg at jeg har holdt på med litt for mange ting, og nå har sommerferie fra skolen – og store planer om å ta det mer med ro i tiden som kommer. I den forbindelse har jeg tenkt til å bruke bittelittegrann mer tid på meg selv, rett og slett ta litt bedre vare på meg selv.

Ikke sånn at jeg har tenkt til å begynne å trene så mye, det får være måte på, hm.

Men i dag kjøpte jeg noen sånne neglegreier, for jeg biter og piller og plukker slik at hendene mine ser ut som om jeg arbeider i byggebransjen, det er særdeles lite ladylike og egentlig svir det ganske mye i de periodene jeg piller for mye.

Så, jeg kjøpte en sånn neglegele (egentlig en krem som visstnok er så bra), en negleforsterker, noen andre greier og så en fil.

Og jeg ble jo helt satt ut. Dette er jeg tydeligvis ikke vant til å bruke tid på.

Det var nok et komisk skue.

Jeg satt på badet, søte og små flasker med noe som er bra for negler på rekke og rad. Til hver av flaskene fulgte det med bruksanvisning, og jeg satt der og tenkte at det neimen ikke var noe avslappende i dette, for etter hvert begynte det å nærme seg Master of…nails. Halvveis tragisk, halvveis komisk.

Og så ble det jo ikke mindre underholdende av at jeg faktisk satt med en kur i håret (kryss i taket). Vurderte fotbad, men fant at det ville rett og slett bli altfor tidkrevende. Jeg orker ikke. Men samtidig så ser jeg jo på alle disse flotte, fine menneskene som bruker så mye tid på å pynte seg, og noen ganger skulle jeg ønske jeg var mer som dem, men sånn som nå, etter at jeg faktisk har brukt tid på dette, så er jeg jammen glad jeg ikke gidder dette sånn til vanlig.

Man skal ikke kimse av hva neglelakk kan føre til av mulig varige hjerneskader.

8 kommentarer

Filed under Uncategorized

8 responses to “Jeg pusser opp kroppen min

  1. Kjenner til det, ja. Det er noe med det at det virker koselig, men tar så fantastisk lang tid.

  2. Vet det, emelie 🙂 Fint for folk at de tar vare på seg selv, altså. Men jeg skjønner ikke hvor de tar all den spa-tiden fra??

  3. supermann 348

    Og jeg tar meg av å få pusset opp badet 🙂

  4. Far drenerer og pusser opp, mens mor filer negler.
    Jeg synes jeg hører Simone de Beauvoir rope i kroken.

  5. Det der øver jeg på, også. Lenge siden fingrene var så ufillete som nå :mrgreen:, og neglene er jo bare et syn for guuuder! Skrytebilde i bloggen min, for de som er mer enn gjennomsnittlig interesserte. Haha!

    Tar lang tid, ja. Kombineres greit med noe hjernedødt på tv. Pacific blue, eller noe.

  6. Kjempefine bilder på bloggen din, Britt Åse 🙂

  7. Hi hi, her var det mye gjenkjenbart. Jeg ser og på andre som pynter seg mer enn meg og innimellom ønsker jeg at jeg også var sånn… Men så prøver jeg litt og så funker det dårlig. Neglegreier er sikkert vel og bra, bare jeg slipper neglelakk som ALLTID ser stygt ut på meg, fordi det er umulig å ta på neglelakk med venstre hånd – i hvert fall uten å komme utenfor. 😦

    I Spania gikk jeg og lillesøster amok i butikken. Vi fant en avdeling med diverse gjøre-kropp-og-ansikt-og-hender-pene-produkter. Også så billig! Jeg fant en pakke med noe papirgreier jeg kan ha på nesa i et kvarter og som jeg senere river av og så følger de sorte prikkene med. (Fascinerende.) Jeg fant også en sak med servietter som fjerner olje fra ansiktet uten å fjerne sminken. (Blir neppe brukt mye.) Dessuten fant jeg et spesielt turban-håndkle til håret – av microfiber. (Supert!)

    Da har jeg gjort nok for en stund. 🙂

Legg igjen en kommentar

