Vanskelig å skrive når man må

Jeg spytter ut det ene blogginnlegget etter det andre, noen lange og lettere gjennomtenkte, atter andre mer som en slags tømming av dagens tankespinn.

Det

er

lett.

Blogging slik jeg blogger, gjør det enkelt å skrive.

Da vi hadde denne Bloggidol-greia, og skulle skrive om spesifike ting, var det lett å skrive om isocamp og en hel drøss andre ting jeg ikke kan noe om. Det var moro, det var underholdning.

Nå sitter jeg og skal skrive noe skikkelig.

Jeg ligger bak skjemaet, hvilket betyr at jeg helst burde ha vært ferdig mandag tidligere denne uken.

Da blir jeg småstressa, uinspirert og det går tregt. Jeg liker ikke like godt å skrive når jeg må og i alle fall ikke når jeg er nødt til å tenke ut setninger som klinger godt og sier noe lurt nå!

Jeg skulle ønske life in general var mer som bloggskriving.
Ukomplisert og enkelt.

Nå virker det kanskje rart at jeg bruker tid på å skrive dette siden jeg har så dårlig tid fra før.

Jeg forsvarer meg selv og kaller det oppvarming. Nå skal jeg skjerpe hjernen og så skal jeg skrive en tekst som gjør de andre jeg har laget til små bladlus.

5 kommentarer

Filed under Uncategorized

5 responses to “Vanskelig å skrive når man må

  1. Lykke til med må-skrivingen!

  2. Jeg er visst litt i slekt med deg i dag. Jeg skal egentlig skrive rapporter, men her sitter jeg og skriver til deg som skriver at det er vanskelig å komme i gang med å skrive.
    Jaja

  3. Sigrun : Tusen takk 🙂

    Britt Åse: Hehe, det er muligens noe som går! For her sitter jeg og svarer deg som skriver til meg og begge har vi visst annet å gjøre 😉

  4. Mulig det, du – men jeg ble i alle fall ferdig med èn rapport i dag. Jeppjepp! :mrgreen:

  5. Føler jeg burde gidde å skrive noe snart. Men jeg gidder ikke.

Legg igjen en kommentar

