Frp-utfordringen:vi har 1 år å gjøre det på.

Jeg kom hjem i stad, vært mye borte i det siste – og etter å ha lest et par innlegg og hundreogørten kommentarer på ymse blogger om BlogCamp og alternativ BlogCamp og så videre, stakk jeg, som alltid, en tur innom eminente Esquil – og jeg vil bare få anbefale innlegget hans om Frp : Siste stopp før orangutang.

Les, les, les, les!

Blir mange innlegg om dette i tiden som kommer, også fra min blogg. Men nå driver jeg og sloss med en haug med klær jeg må brette. Noe inne i meg håpet at klærne skulle være sammenbrettet med tellekant  skapet da jeg kom jeg fra ferie. Det skjedde ikke.

Men vi satt i Praha og fant ut hvordan vi skal bedrive folkeopplysning på en slik måte at det etter hvert går opp for den jevne Frp-er at det ikke så mye fremskritt å snakke om.

Siv skal gjøre en hel del saker på 100 dager, dersom Frp får regjeringsmakt. Vi bedriver heller festina lente, vi skal bruke det neste året på å si ifra om at frp kanskje ikke er best for folk flest allikevel.

Men først: les hos Esquil.

11 kommentarer

Filed under Meninger, Politikk

11 responses to “Frp-utfordringen:vi har 1 år å gjøre det på.

  1. Det som plager meg hakk i hel er at jeg ikke er glad i Frp, men jeg synes at det er de eneste som tar innvandring og integrering på alvor.

    Vi burde ta etter dem på akkurat det feltet- hadde vi andre partiene gjort det, hadde bare dèt ført til at Frp mistet flere stemmer. Og ikke minst er det fornuftig å stramme inn.

    Jeg ønsker ikke islamistiske tendenser, men allerede finnes det alt for mye av det. Se bare på Oslo, og spør muslimene der om diverse ting. F.eks hva de synes om dødsstraff mot homofile. (hint: Islamsk Råd). Selvsagt er meningene blant norske muslimer splittet, jeg ønsker overhodet ikke å demonisere muslimer. Det er jeg for smart til. Men jeg er også smart nok til å se at en del av dem bringer med seg tankestrømmninger som ikke hører hjemme her i Norge.

    Og jeg undrer meg over de røde feministene som på den ene siden kritiserer sterkt kvinnenes stilling i østlige muslimske samfunn, på samme tid som de virker å være voldsomt naive om vår egen innvandrings- og integreringspolitikk.

  2. Hm, jeg er ikke helt enig med deg, Martin.. Skal si noe om hva jeg er uenig i og hvordan og alt sånt senere – men rekker ikke akkurat nå…

    Jeg er helt uenig, faktisk. Heller åpne opp enn å stramme inn.

  3. Vi skal nok klare det! Eg trur FRP sin udugelige politikk vil gå opp for folk flest når vi nærmar oss valet. Det må det jo gjere.

  4. Vi får håpe på det, Janne 🙂
    Samtidig er det slett ikke sikkert slike ting går opp for folk sånn uten videre. Regner med at retorikken står i fokus ved valgduellene på TV i 2009 også…

  5. Conad

    Martin, FrP er de eneste som tar problemet innvandring på alvor. For egen del sliter jeg med å se at mennesker beveger seg fritt som ett problem. Det dukker opp enkelte utfordringer, men det at mange ønsker å leve i Norge er først og fremst en velsignelse for landet.

    FrP er ett parti som ønsker frihet for oss etniske nordmenn, men som ikke ønsker at den samme friheten skal gjelde andre.

    Disse «lykkejegerene» FrP foraktlig snakker om er mennesker som ønsker å skape seg en ny fremtid i ett land det er mulig å gjøre. Hvorfor skal de ikke få lov til det?

    Vekk med dette rød-grønne tullet, og få inn anstendelig liberal borgelig politikk – så blir det bra (og FrP kan syte videre over bensin og spritpriser).

  6. Jeg tviler på at sannheten om FRPs udugelige politikk vil gå opp for folk flest når valget nærmer seg. Heller tvert i mot.
    «Folk flest» er ganske lettlurte, og dumper nok uti til halsen når valget nærmer seg og FRP setter inn retorikk-støtet som verst. Folk vil ha kake, og de får de (tror de) med FRP.
    HA!!

  7. Ja til en ny rød-grønn regjering. Les: Karl Marx får nok rett til slutt: http://faretsakariassen.wordpress.com/2008/08/02/karl-marx/

    FrP skal ikke få makt, om vi bare samler kreftene og mobiliserer godt!

    Krysser fingrene for oss!

  8. Har du lest Vox populis innlegg om en kommentar om FrP i Dagsavisen? Sistnevnte lover ikke bra.

  9. Dette er viktig! Elendigheten må stoppes, i likhet i fremskrittet mot neanderthalersamfunnet.
    Mitt bidrag har riktignok noen måneder på baken: http://niflgard.wordpress.com/2007/10/14/bad-apples/

  10. Takk for kommentarer!! Beklager at jeg er så slapp til å svare.. Blir litt mange ting på en gang for tida. Fikk en del tanker i huet av å lese Vox Populi, Klasekampen (takk Sigrun!!!) og sakene om kronikken.

    Skal skrive det så ryddig jeg kan etterpå!!

  11. Du sier dere har ett år å gjøre det på: hva er det dere vil si i løpet av dette året?

    At velgerne er dumme?

Legg igjen en kommentar

