Den beste versjonen:Гимн России

Fyttihelvete, jeg gledet meg så veldig til at Andreas skulle komme hjem slik at han kunne høre den russiske nasjonalsangen i de nye høretelefonene. Han satte seg ned, lyttet – sangen er helt fantastisk, og misforstå meg ikke annetsteds enn dithen at dette fader meg er verdens beste nasjonalsang. Noensinne.

Han søkte litt på youtube, og fant denne versjonen, verdt å høre på i et par gode høretelefoner. Dette er så bra.

Гимн России

Den som la ut dette har skrevet:

I found a wonderful version of the Anthem of Russia, and thought I should share with you all 🙂
Sorry I did not put many pictures. I wanted you to focus more on the song rather than the photographs. However, the pictures I did chose for this video I hope you will like. I tried to pick really good ones that would match the mood of the music. They are taken in both Moscow, and St.Petersburg. I got them off the site sxc.hu

Music: Russian Anthem – by State Symphony Orchestra

Det er kanskje like greit å la statens symfoniorkester ta seg av denne oppgaven.
6 kommentarer

Filed under Musikkvideoer

6 responses to “Den beste versjonen:Гимн России

  1. God morgen, kjære Victoria.

    Litt av en dag å legge ut den russiske nasjonalsangen på, når stridsvognene ruller inn i Georgia :O og tryggingsrådet er bundet på hender og føtter. Ny sikkerhetspolitisk verdensorden, nå.

    Men du har rett; sangen er storslagen og landet, kulturen og folket fascinerende som få. Jeg vil tilbake, jeg vil lære mer.

  2. Ja, det tenkte ikke jeg på der og da – vi satt bare og hørte på denne, for den er skrevet på en ekstremt smart måte (sier A som har greie på såntnoe, jeg bare «merker» at den er fengende som få).

  3. synsing

    Jepp. Verdenshistoriens beste nasjonalsang. Høy gåsehudfaktor.

  4. Flotte bilder, flott sang. Jeg liker den bedre når den fremføres av mannskor.

    Og jeg som trodd jeg var helt avviker når jeg har sittet og lastet ned dens slags stoff til MP3-spilleren.

  5. Jepp! Ståpels over hele meg 🙂

  6. Milton: Hehe, det kan godt hende du er en download-avviker – men i såfall så er vi det begge to 🙂

    Britt Åse: Vet det!! Den er helt formidabel. Ja, vi elsker blir vel en smuuule blodfattig hvis man skal sammenlikne..

Legg igjen en kommentar

