Holy Cow!

Om det er Q som i ku, eller Q som i – ja, ganske enkelt Q, det aner jeg ikke.

Men i alle fall arrangerer den fine Esquil atter en gang bloggkonkurranse. Jeg er med i heat 1 – og er litt stolt, for sjekk her, da. Sjekk den lista over gode blogger!

Takk til deg, Esquil, for et godt initiativ, enda en gang. Jeg er så glad for at du gidder. Jeg synes det er stor stas med folk som setter i gang tiltak som bidrar til kollektivt engasjement på en uendelig mye bedre måte enn bashing.

Og så kunne jeg sagt noe, men jeg ble bare så satt ut etter jeg googlet litt og leste litt tegneserie på nett. Se bare:

Først bildegooglet jeg «cow» [q/ku-inspirert . Det ble helt utrolig mange treff, og jeg ble gitt ny innsikt].

Dette var jeg ikke klar over fra før:

A. I.

Nå kan også veganere drikke melk!


Og så er det et eller annet med at noen har
litt for mye spenn.

Nuff said?

Og da hadde jeg ikke lyst til å kugoogle mer, så da kikket jeg her, og så en hel haug av ting jeg ikke hadde sett før, siden det er en stund siden jeg har sett etter, og da jeg så denne smilte jeg ganske godt, og så ble jeg litt smådeppa – for det er jo faktisk slik jeg er.Det som er litt trist, er at jeg noen ganger klarer å innbille meg selv at dette er en god egenskap. Å! Så verbal, liksom. Men det er jo ikke dét.


Og så tenker jeg på det jeg egentlig hadde tenkt til å skrive om, men det var så alvorlig, at jeg må vente litt.


Og slik kan man gå fra kyr til dragsug på noen få tastetrykk.

[jeg var forresten ikke klar over dette heller:]

Why cows point north

Cows automatically point north because they have their own in-built compasses, say scientists.

Their ability to find north is believed to be a relic from when their ancestors needed an accurate sense of direction to migrate across the plains of Africa, Asia and Europe.

Jeg konkluderer dermed at jeg ikke er ei ku. Jeg aner ikke hvor nord er, og dessuten tenderer jeg å flytte lenger og lenger sør sånn cirka annethvert år.

Flyttemål:

[Så, da kan jeg være stolt av meg selv, vandre fra ku, til ordlek, til dragsug og så endelig dit jeg egentlig vil: Toscana. Way to go.]

Nå er det visst kvelden.


11 kommentarer

Filed under Babbel, Blogger, Blogging

11 responses to “Holy Cow!

  1. Betyr det at jeg som vet hvor nord er, dermed er ei ku? Kan jeg i det minste få være en okse om ikke annet? *sukk* Vel, får finne ei grønn eng å beite på da.

    Gratulerer med nominasjonen i alle fall 🙂

  2. Grattis med nominasjon!

    Det om kyr visste ikke jeg heller, så gøy:D

  3. OutofBounds: Hei og velkommen 🙂
    Hehe, nei – du er nok ikke noen ku, altså.
    Takk for det, ble kortvarig for min del – men whatdaheck, det var så mange flinke at det skjønte jeg jo før det begynte 🙂

    Maria: Hehe, jeg var ikke klar over det før i går kveld/natt jeg heller, skal ta en titt neste gang vi kjører forbi en gjeng med kyr 🙂

  4. Grattis med nominasjon. Du får nok min stemme 🙂

    Forresten: jeg har en slik ku, jeg. Bare mindre og med annen dekor, og «The cow project» er en glimrende ting :mrgreen:

  5. Takk for det, Britt Åse 🙂
    Har du en sånn????

  6. Britt Åse: Bilde! Bilde! Bilde!

  7. http://www.cowparade.com/index.php

    The cow parade skulle det være. Mener jeg har funnet noe info en gang om hvilke formål som støttes av charity-en, men finner det ikke i farta nå.

  8. Bilde finnes hos meg nuh! Er hun ikke fiiin?

  9. Hehe, da skal jeg stikke over til deg for å se på kua di 🙂

  10. Du kan jo ta utfordringen om å være med på Kublogg Paraden? http://tankespeil.torib.com/?p=1295

  11. Hehe, det skal jeg gjøre 🙂 Og når noen spør hva i helvete jeg holder på med, så kan jeg jo bare svare at jeg maler kyr!

Legg igjen en kommentar

