Blogging = blodig alvor

Jeg liker å blogge, jeg verdsetter muligheten for meningsutveksling og deling av tekster og tanker.

Men.

Hvem er dere?

I går holdt det nesten på å bli ekteskapsannullering her.

Vi sitter i stuen. Han rolig. Jeg fektende og desperat gestikulerende nesten hele tiden.

Han: Jeg har en blogg.

Jeg: Hva??? Har du? Hvilken?

Han: Det sier jeg ikke. Ikke ennå. Men du kan få vite det snart.

Jeg: Si det da, si det!

Han: Nei. Som jeg sa, jeg skal si det snart. Men du er faktisk en av de som leser omtrent alt jeg skriver.

Jeg: Hæ?

Han: Hehe, du kommenterer. Vi krangler.

Jeg: Faen, helvete, nå sier du hvilken blogg det er.

Han: ———– [sier ikke noe, ser bare så veldig mystisk ut]

Jeg: Du, seriøst – hvis du skulle være den kneleren eller noe sånt, da blir jeg dritforbanna.

Han: Det er ikke den. Herregud, den er jo bare lam. Men du lenker til meg i blogrollen din.

Jeg: Okei….? Den er jo ikke akkurat helt oppdatert (det må jeg fikse snart, btw) – hvem faen. Herregud, kan du ikke bare si det da for satan???

Han: Hm. Jeg sier det i morra. Du tar blogging litt seriøst du, eller?

Jeg: Nja. Nei. Ja, ja, JA – ok? Ja, jeg tar det dritseriøst, og jeg merker at jeg blir syl forbanna av at du nekter å si hvilken blogg du har!

Så gikk det en liten stund. Vi inngikk til slutt et veddmål. Han sa at han hadde en blogg, jeg hadde lest alt og at jeg kommenterte og at jeg hadde den i blogrollen. Så sa han at det var den bryllupsbloggen vår han snakka om, og jeg pusta lettet ut og følte meg smått patetisk for at jeg hadde blitt så sint.

Vi tenkte at han vant veddemålet, men det gjorde han faktisk ikke. Jeg har den nemlig ikke i blogrollen min. Så de femti spenna er mine.

30 kommentarer

Filed under Uncategorized

30 responses to “Blogging = blodig alvor

  1. Supermann 348

    Ha!

    Du har tatt den vekk fra rollen.
    Sklie!

  2. Nei, den har aldri vært der 🙂
    Det var flere poster, men jeg la ikke inn lenken.
    Men det huska jeg ikke før nå.
    Og da ble følelsen over å vinne veddemålet større. Jeg liker å vinne.

  3. Supermann 348

    Nå skal jo du tjene penger på alt du gjør og da!
    Satans kapitalist.
    De penga får du aldri!

    C U in court.

  4. Herregud, der ser dere hva jeg har å slite med; En dramaking som truer med rettssak for en femtilapp.

  5. Haha, bloggedrama på hjemmebane 😀

  6. Supermann 348

    Og en kapitalist som går over lik for femti uærlig oppsparte spenn.

  7. SCat: Ja, hehe – det tar over hele hverdagen!! Hjelp! Neida, ikke fullt så ille 🙂

    Foreløpig er det jo bare morsomt. Men det er kanskje best at han bare lager sin egen blogg snart, slik at han kan få utløp for dette!!

  8. Herregud jeg glad jeg ikke er gift

  9. Jeg synes det er veldig hyggelig, jeg 🙂

  10. Etter å ha lest fornærmedes kommentarer er jeg ganske sterk i troa på at du har gjort et bra mannevalg, Victoria. Det nye kallenavnet ditt på Cat, derimot, var kanskje ikke så gjennomtenkt…

  11. iversen:

    Jepp, bra valg! Jeg har tydeligvis god dømmekraft!

    Forkortelsen var kanskje ikke helt god, nei. Hehe. Må innrømme at jeg ikke tenkte slik da jeg skrev det, gitt 😀

  12. Det er nesten så jeg får lyst til å røpe våre ekteskapelige krangler. De har vært like vonde og trivielle, selv etter snart 16 år sammen så kan ingen av oss nevne «hapå» uten å se stykt på hverandre. «Tomater» derimot, ler vi godt av.

  13. Hehe, Beate! Skulle gjerne ha visst hva som utløste hapå-krisen 🙂

  14. Forresten iversen! Du er syk, mann.
    🙂

  15. O_o

    Det der var vel ikke særlig pent sagt? :p

  16. Hapå: Mannen nektet i flere år for at Hapå sto for Hamar pålegg.

    Nå sier han at han bare tulla. I alle fall etter hvert. Men man tuller ikke med slike alvorlige ting. I alle fall ikke så lenge. I alle fall ikke når det å tulle om slikt er ensbetydende med å si at kjæresten ikke vet hva hun snakker om.

  17. iversen: Det var i alle fall ikke vondt ment 🙂 Forresten, er det kanskje pent å snakke stygt om emokids? Fantastisk post, btw.

    Beate: Hehe, ikke kom og tull med hamarpålegget! Hva er dét for en sak å tulle om, forresten?? 🙂 Har hørt flere som ikke har visst at det er dét det står for, men aldri før har jeg hørt om noen som har tulla om det over lang tid 🙂

  18. DETTE ER MOBBING!!!!!!111oneone Jævla elitebloggere altså.

    Emokids er kjempegøyale. Jeg tror de setter pris på fokuset. Tusen takk, jeg er stolt av det bildet. Vi tok det etter innspilling av sjørøverfilm.

  19. Typisk eliteprat fra deg nå, iversen. Først ironisere emokids, så brife med bildet og så skal du skryte av av at holder på med filminnspillinger.
    Typisk. Nå må dere i eliten snart la oss andre være i fred.

    🙂

  20. ezquil

    men. det er da ikke optimalt å kalle kona si sklie? det opplever jeg som feil rekkefølge på verdens fineste fem bokstaver.

  21. Hm. Det har du egentlig helt rett i, Eskil. Eskil er mye finere enn «sklie», men jeg er så vant til denslags at jeg ikke reagerer lenger.

    Men bare så det er sagt, jeg slenger en del med leppa sjæl 🙂 Jeg er mye slemmere i RL enn på bloggen.

  22. Men. Det hadde egentlig ikke vært noe ok om han kalte meg Eskil heller, forresten 🙂
    Jeg foretrekker sklie.

  23. Skikkelig bra! Jeg hadde også blitt aldeles vill, tror jeg 😆

  24. Hehe, jeg tenkte overhodet ikke på hvordan nicket mitt kunne forkortes da jeg valgte det.. i ettertid ser jeg jo at det kanskje kan bli litt vel..spesielt!

  25. Jeg håper ikke «sklie» betyr det gutta mente da de kalte enkelte jenter på ungdomsskolen «sklier»? Det er vel et av de ekleste ordene jeg vet, tror jeg. Og jeg klarte liksom ikke å ta en gutt seriøst om han tok noe slikt i munnen.

  26. Oh my doG, jeg kjente jeg ble helt svett og kvalm av å lese den «jeg har en blogg»-samtalen. Høhø.

    Godt du er en skøyer, supermannen!

  27. Beate: Jeg tror nok egentlig at det er det samme ordet, ja – men det er liksom ikke så farlig når det kommer fra den kanten 🙂 Han mener ikke at jeg er så veldig «skliete» altså!

    Undre: Hehe, ja – det var ekkelt. For han sa liksom navnene på noen blogger hvor jeg ikke aner hva personene heter, hvem de er osv – og jeg tenkte at «hm, det kan jo faktisk godt hende at DET er DEG, ja». Og såntnoe får jeg litt noia av kjenner jeg 🙂

  28. I tip my hat to you, sir. Touché!

  29. Britt Åse: Ja, ikke sant?!? Man snakker Svik! Men så var det ikke slik, da.

  30. SerendipityCat (som jeg alltid nå vil bruke fullt nick på): Ikke jeg heller. Jeg tenkte ikke på det i det hele tatt. Jeg er litt glad for at jeg ikke tenker på det der, jeg.
    Folk gjør jammen meg mye rart :-s

Legg igjen en kommentar

