Kroppen min [1].

For en stund siden fant jeg dette bildet på Postsecret. Teksten er: I know when I start becoming sad because I start thinking about being bulimic again.

Jeg merker at denne bildeteksten gjør noe med meg, fordi den er helt sann for meg også. De siste ukene har jeg tenkt mye på mitt tidligere forhold til meg selv vs. mitt forhold til meg i den kroppen jeg har.

For det går ikke ut på det samme.

Jeg kunne ha det bra med meg selv, samtidig som jeg hadde en kravlende og kløaktig-ekkel følelse av at jeg ikke hadde det bra i meg. At jeg egentlig hadde det fint, men at jeg skulle ønske at de samme drømmene, håpene, tankene, kortslutningene, rotet, flinkisgreiene og alle de andre tingene som er med på å gjøre meg til meg, kunne bo i en annen kropp. Alltid en annen.

Men det er ikke sikkert jeg hadde vært fornøyd da heller. Sannsynligvis ikke.

Det kommer så mange tanker inn i hodet når jeg prøver å skrive om det, så slik at jeg skal unngå å lage én sammenhengende bloggpost ingen vil orke å kravle seg igjennom, så skal jeg dele opp. Forhåpentligvis blir det både tankevekkende og navlebeskuende.

Del 2 kommer senere i dag.


7 kommentarer

Filed under Kropp

7 responses to “Kroppen min [1].

  1. krissy

    blir spennende å følge med på fortsettelsen… 🙂
    Det var du som vant bloggidol- var det ikke? (da stemte jeg i så fall på deg). Siden har jeg ikke sett snurten til deg, før jeg nylig snublet over esquil sin bloggkåring nylig. Og der var du jo i bloggrollen!

    Finurlig så mye du har opplevd, hadde liksom ikke trodd det bare av å se deg 🙂

  2. Vi venter i spenning ja, synd å høre om folk som har slike problemer.

  3. Alter Ego

    Jeg leser. Samme hvor langt det er.

  4. Britt Åse

    Jeg også. Samme hva 🙂

  5. Takk for kommentarer folkens 🙂 Jeg sitter og skriver det nå 🙂 men det blir flere deler, for det er for mange ting, rekker ikke alt på en gang 🙂 Og jeg tror jeg trenger å tenke meg om litt også. Men dere er så greie!!!

  6. Synes du er grei som deler jeg… mange tanker og følelser man kan kjenne seg igjen i og forstå mer av ved å lese det du skriver, selv om bakgrunn og liv ikke er det samme. Knallbra!

  7. Tusen takk for det, SerendipityCat!! (Se, nå bruker jeg hele nicket 😀 )

Legg igjen en kommentar

