Retro-bursdag

På lørdag skal vi ha barneselskap her, en haug med åtte/ni-åringer.

Vi har bestemt oss for å kjøre retrostilen og holde barnebursdagen hjemme. Bowlinghaller og Lekeland(helvete) får dermed klare seg uten oss. Jeg får høyt blodtrykk bare av å tenke på slike steder.

Men. Hva i alle dager gjør man?

Ikke sant, jeg har en hel haug med ting jeg kunne tenke meg å lage, men jeg mistenker at flesteparten av ungene ikke bryr seg filla om Maldonsalt, hjemmelaget foccacia, sjokoladefondant og alle de gode tingene i livet. Jeg synes pølser=pyton. Synes jeg hører de andre ungene fortelle foreldre om grøssopplevelser med parmesan. Jeg er ikke så veldig snobbete, men jeg foretrekker god mat. Og jeg synes at unger kan lære seg at pølser er helt ok, men at det er mye annet som virkelig er ekstremt mye bedre.

Hva ville du ha laget?

Og så leker. Skattejakt? Noen som har gode forslag?

Han vil nemlig ha skattejakt. Jeg får vel gå ut og telle antall skritt hit og dit. Lage lapper. Rebus?

Og så vil han ha disco. Huske: finne igjen den lampen som hører til discokula. Hvor er den? Tryllekunster var barnslig, fikk jeg høre. Dessuten dyrt, så jeg var helt med på at det var kjempebarnslig (selv om jeg egentlig synes det er gøy).

Bare se, trylling er moro:

David Copperfield – Death Saw

10 kommentarer

Filed under Famileliv

10 responses to “Retro-bursdag

  1. Jeg ble egentlig ganske stum da jeg for litt siden fant ut at det i traktene hvor jeg bor har blitt helt vanlig å leie klovn (minst!) til barnebursdagsselskap.

    WUT HAS HAPPEND 2 TEH WURLD?

    Jeg synes ungen din høres kul ut som vil ha skattejakt. Kjør på!

  2. Jeg vet det, det har tatt litt av. Så det blir sikkert veldig hjemmekoselig med en feiring utenom disse fæle tvangs-leke-stedene.
    Jeg gleder meg i alle fall 🙂

    Forrige gang var vi på bowling (siden han ville det) og det endte jo med at jeg ble dritsur på de som jobba der siden de ikke gjorde noenting. Det eneste de klarte der var å bestille pizza, som kom etter halvannen time. Kjipe greier.

  3. Skattejakt er en vinner 🙂 hvilken mat du skal lage? pizza, sjokolade kake, is og gele. Også litt smågodt/potetgull i noen skåler rundt om på bordet.

    Pizza’n kan godt være ferdig pizza, under er ikke så kresne 😉

    Leker? tja, det er jeg ikke så sikker på. Her klarer de å holde seg i aktivitet selv 🙂

  4. Pizzasnurrer. En sikker vinner.

  5. Jeg tror jeg skal lage sånne små pizzaer, ja 🙂 Men lager alle halal, slik at alle kan spise alt.
    Sjokolade og potetgull er fint. Da har jeg det bra også 🙂

  6. Krissy

    Adjektiv fortelling er av og til morsomt. men kanskje ikke for viltre guttunger?

    flasketuten-peker-på, men kan kanskje ta litt av ? 🙂

  7. Jeg kan jo alltids lage en adjektivfortelling eller tre, for jeg synes jo denslags er kjempegøy. Så hvis ikke ungene vil det, så kan jeg jo utfordre Supermann. Han blir sikkert ikke overrasket. Han er oppgitt over at jeg synes Scrabble og Uno er gøy 🙂

    Min sønn ville nok likt det. Men han er nok litt lik meg. Vi kan sikkert skrive bok sammen en gang, – Hvordan oppdra barnet til å bli en ekte nerd.

    Men jeg skal lage fortelling. Litt fantasy-aktig. Hurra!

  8. Folk jeg kjenner har hatt suksess med å servere maten fra ‘kiosk’ (de voksne selger). Så får hver unge utdelt sin kvote med monopolpenger,og ‘kjøper’ maten de vil ha – de har mer enn nok penger til å kjøpe seg mer enn mette. Bringer visst engasjementet svært høyt, sies det, og podene får samtidig trent seg litt på hoderegning 🙂

  9. hvah, er ikke boller, brus og kaker nok lenger? er ikke flasketuten peker på, hoppestrikk og rødt lys hipt og kult nok? kan ikke barn aktivisere seg selv lenger? hva skjer? hvor ble det av åttitallet? hvor forsvant nittitallet? ouæ. mor, jeg vil tilbakeee!

    men seriøst. bra med retro, retro er det ny moderne. man bruker nok penger på bursdager allerede, om man ikke skal betale lekeland og bowlinghaller i tillegg.

  10. Enig med deg, vaarloek. Så i kveld skal der lages retrokaker 🙂
    Jeg er kjempeglad for å slippe turen til Lekeland. Jeg får gåsehud av slike steder !!!

Legg igjen en kommentar

