Inne i hodet

Denne har jeg hatt i hodet i dag.

Funker bra på rydde til lyden av Spain inne i hodet. Når jeg hører den inne i hodet er imidlertid trommesoloen kortere. Trommesolo=kjedelig.

Nå skal jeg legge barn, de er fortsatt våkne (semi-helgeanarki?) og så skal jeg skrive.

Forresten, bestilte billetter til dette i dag; godt tips, sjekk ut her:

Fredag 21. november – Mike Mainieri “Northern Lights”

Vibrafonisten Mike Mainieri er en av verdens mest kjente vibrafonister. Han har spilt med legender som Benny Goodman, Coleman Hawkins, Wes Montgomery og Billie Holiday.

På sin «Northern Lights» har Mainieri lagt turen til Bugge Wesseltofts studio sammen med en rekke av Norges fremste utøvere innen Nu Jazz betegnelsen. Her finner vi Nils Petter Molvær, Bendik Hofseth, Bugge Wesseltoft, Eivind Aarset, Anders Engen, Paolo Vinaccia, Jan Bang og DJ Strangefruit.

Sett under ett er «Northern Lights» blitt en lekkerbisken. Både Mainieri og de norske utøverne setter seg i et lys som bør vises over en hel jazzverden.

Mike Mainieri – vibraphon
Bendik Hofseth – saxofon
Lars Danielsson – bass
Bugge Weseltoft – keys
Paolo Vinaccia – drums

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Inne i hodet

  1. EarlGrey

    Tar jeg ikke helt feil, spilte Hofseth sammen med Mainieri i gruppen Steps Ahead på 80-tallet en gang. Der tok han visst over sax-rollen etter ikke helt ukjente Michael Brecker, og gjorde en veldig bra figur på noen av Steps’ plateutgivelser.

    Konserten på Cosmopolite har alle muligheter for å bli en happening av de sjeldne, med så mange flotte musikere på et brett! Bare synd at det ser ut som Eivind Aarset ikke skal delta på konserten *snufs* Han driver jo med mye spennende både på egen hånd og sammen med andre. Hadde vært gøy å høre ham «live» sammen med denne gjengen..

  2. Supermann er veldig glad i NYC-skiva – jeg skal høre mer på den snart jeg også.
    Tror det blir en kjempefin konsert, helt perfekt et par dager før eksamen 🙂

  3. Husker DU, Supermann, at vi nå har bestilt billetter til konsert på bursdagen til datteren vår? (Tar denne her, jeg – siden så mye av korrespondansen tas via bloggen 😀 )

Legg igjen en kommentar

