Gratulerer Obama!

Det er sjelden politikk rører meg. Jeg kan bli engasjert, fekte med armene, heve røsten eller nikke entusiastisk. Men i dag tidlig, da jeg stod og lagde matpakker og så TV-bildene av Obama som talte til folket, da holdt jeg nesten på å felle en liten tåre.

obama_icontage_800

I dag var en slik dag hvor jeg ba niåringen om å se litt ekstra på bildene som flagret forbi oss på skjemen. Jeg ville gjerne at han skulle se litt på denne mannen, som sannsynligvis vil være en av de politiske lederne som virkelig vil forme min sønns måte å se verden på.

Der sønnen ble litt fascinert av Yes we can!-grupperopet, stod jeg og smurte brødskriver mens jeg tenkte på sannheten i at endring skjer i praksis.

Jeg håper Obama har gjort mer enn å snakke om Change.

Det er i alle fall godt å ha en amerikansk president det går an å assosiere med tanker om håp.

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Gratulerer Obama!

  1. Tja – lista er lagt høyt og fallhøyden er stor. Når virkligheten møter Obama skal det bli interesant å se hvordan han vil takle jobben. Jeg tror desverre at mange kan bli skuffet (uten samenligning: SV i regjering har skuffet mange SV tilhengere som i 2005 trodde at nå skulle alt bli så veldig bra)

  2. Enig med deg når det gjelder Obama.
    I forhold til SV er jeg igrunnen ikke så skuffet over selve partiet, men mer over tilhengere som viser seg som medgangssupportere.

    Jeg synes det har vært flott å ha SV i regjering, håper på mer etter valget i 2009.

    Problemet er jo (slik jeg tenker) ikke den politikken SV ønsker å føre i regjeringssamarbeidet, men at oppslutningen rundt partiet er såpass liten at innflytelsen blir marginal.

  3. Dette er ikke dagen for kynisme, den kan vi ta senere. I dag er jeg bare glad!

Legg igjen en kommentar

