Tordenbloggen, min tur.

Psst. I dag er jeg med i Tordenbloggen. I overskriften står det at dette er Tordenbloggens «runde 1, pulje 2» – noe som gir et visst inntrykk av omfanget av denne konkurransen. 128 blogger skal møtes til uformell konkurranse med hyggelig undertone (det kan jeg like), og en gang i midten av desember står det én blogg igjen.

Jeg later av og til som om slike ting ikke betyr noe i det hele tatt. Det er kanskje aller mest for å kunne tape med verdigheten i behold. Eller hva jeg nå skal si. Men, det er jo ikke helt sant. Samtidig så er det ikke noe uverdig i å ikke komme videre, jeg skal ikke legge meg ned for å rope «I am not worthy!».

Men jeg har en litt zen-aktig følelse også.

zen

Se her også. Ett hundre prosent zen:

Zen Garden

Transport to Japan to experience some beautiful Japanese meditation melody acompanied by traditional Japanese scenery. The music is acompanied by inspirational quotes, many of which are Japanese proverbs.

Grunnen er at det ikke er like grensesprengende skummelt å delta i år som det var i fjor. Da påvirket faktisk Tordenbloggen meg slik at jeg sjekket status rett før jeg la meg, rett etter jeg hadde stått opp, og F5-knappen på tastaturet bærer vel fremdeles preg av både forrige Tordenblogg og initiativet Esquil dro i gang, nemlig Bloggidol.

I år er det mer avslappet, tenker jeg. Aller mest fordi jeg må (jeg må bare innse at det er så mange andre ting jeg burde gjøre enn å henge på F5-knappen en hel måned!), men også fordi blogging faktisk er blitt mer lystbetont og mindre kavete for meg (noe som gjør frekvensen litt mer så som så).

Men, så er det ikke helt sant allikevel. Herrejemini. Jeg er ambivalent. Jeg vil liksom at du skal stemme på meg, men så vil jeg ikke at du skal vite at jeg vil det, i tilfelle du ikke vil det, for da kan jeg late som om det ikke spilte noen rolle.

Så da vet du hva du kan gjøre, hvis du vil.

Hm. Slike «stem på meg, stem på meg, se meg, hallooooooo, se meeeeg!»-poster må ende litt feelgood. Feelgood gjør at folk strømmer til mentometerknappene.

Ung Hoang Phuc  – Nguoi Thu Ba (Karaoke)

Sånn. Zen. Feelgood.

begBønnfalling.

Stemme nå.

11 kommentarer

Filed under Uncategorized

11 responses to “Tordenbloggen, min tur.

  1. Stemme til deg er selvfølgelig avgitt 😉 Klart jeg må stemme på de som ligger i min daglige bloggrunde.
    Men om en ikke blir nr. 1 så taper en ikke vet du. Men skjønner jo de blandede følelsene.
    På en måte er jo disse bloggene usammenlignbare, noen liker mora, andre liker datteren, noen liker tekster, andre liker bilder, noen er opptatt av alder og om ting er kuuuuult 😉
    Lykke til videre!

  2. Stemme er levert i pollen. Jeg er sikker på at Sander trengte min ekstrastemme bedre enn deg.

    Skjønner godt ambivalensen. For meg var det innlysende, og ikke vanskelig å takle, at jeg ikke overlevde kvalifiseringen. Men til min store forskrekkelse oppdaget jeg at jeg brydde meg om hvor langt nede på listen jeg havnet…

    Nå er Tordenblogg bare kjekt og underholdende!

    Lykke til videre, Victoria. Du kommer nok til å nå langt.

  3. Stemme gitt til deg, både i poll og stemmefelt 😉
    Heia heia !

  4. Snille folkene. Jeg blir veldig glad!

    Graylady, du har rett i at folks smak er ulik. Og heldigvis 🙂

    Titta: Det skjønner jeg veldig godt! Jeg tror det er helt vanlig å bry seg om det, jeg.

    tordenlill: Takk, takk 🙂

  5. Så klart du har fått stemme! Lykke til, håper F5-tasten overlever denne runden. 😀

  6. Takk skal du ha Lothiane 🙂

  7. Du har min. Stemme altså 🙂

  8. Lykke til, fine damen! Stemmen har du fått og du kommer helt sikkert videre 🙂

  9. Det blinker og buldrer
    tordenbloggen er i gang

    er du en av dem
    som ble nominert
    eller ignorert

    kanskje blir du frustrert
    hvem er hva
    hva er bra

    ung og frisk
    eller gammel og trist

    du finner det meste
    for de fleste
    men du må si fra
    fortelle hva du synes er bra

  10. Takk til Kamikaze og Britt Åse 🙂
    Graylady: Takk for Tordenbloggdikt 🙂 Kjenner meg godt igjen i det du skriver der!!!

  11. haha, minte meg om baatturen til Cat Ba< tre timer med dette:

    zomg 8)

Legg igjen en kommentar

