Index.php: Silence is golden

I går hadde jeg tenkt til å installere et nytt theme på bloggen min, vicblogg.net. I alle fall hadde jeg lyst til å se hvordan dette ville se ut på min side:

mag_vct01Themet heter "Victoria"

Først lastet jeg zip.-filen inn på min maskin.

Jeg logget meg inn på one.com – og deretter gikk jeg inn på File Manager der inne. Deretter lastet jeg inn innholdet i filen.

Da jeg hadde lastet inn innholdet, så skulle jeg sjekke noe på bloggen min. Men – da fikk jeg ikke opp noe innhold i det hele tatt, siden kunne ikke vises. Da tenkte jeg at det kanskje ville bli bedre dersom jeg slettet det jeg nettopp hadde lastet, og bit for bit slettet jeg dette.

Nå kan det hende at de web-kyndige ler litt, nei – jeg har fremdeles ikke kjøpt den css/html-boken jeg sa jeg skulle for en tid tilbake, så jeg holder fremdeles på med knotting på knapper som er ukjent terreng for meg.

Dersom man nå går inn på http://www.vicblogg.net ser det nå slik ut (403-feil):

Forbidden

You don’t have permission to access / on this server.


Kan noen ta en titt på dette, hva får dere ut av denne index.php-informasjonen?

<?php
// Silence is golden.
?>

Er det slik at jeg her kan bytte ut dette med noe annet?

Et søk på

<?php
// Silence is golden.
?>

i google, ledet meg til denne siden på wordpress.org.

Betyr det at jeg kan erstatte det ovenstående med dette:

?php
/**
 * Front to the WordPress application. This file doesn't do anything, but loads
 * wp-blog-header.php which does and tells WordPress to load the theme.
 *
 * @package WordPress
 */

/**
 * Tells WordPress to load the WordPress theme and output it.
 *
 * @var bool
 */
define('WP_USE_THEMES', true);

/** Loads the WordPress Environment and Template */
require('./wp-blog-header.php');

?>

Jeg ville ha satt stor pris på svar på dette, for akkurat nå tror jeg at det er nok kuk i computeren, og at det bare blir verre dersom jeg begynner med en hel del trykking på egenhånd.

15 kommentarer

Filed under Uncategorized

15 responses to “Index.php: Silence is golden

  1. Først av alt, når du skal legge inn nytt tema bruker du FTP program og legger mappa med det nye temaet utpakket i wp-content – themes mappa.
    Deretter går du inn i wp dashbordet ditt under temaer og finner igjen temaet der.

  2. Men når jeg prøver å logge inn på Filezilla, så får jeg bare opp dette:

    Respons: 220-This is a private system – No anonymous login
    Respons: 220 You will be disconnected after 15 minutes of inactivity.
    Kommando: USER vicblogg
    Respons: 331 User vicblogg OK. Password required
    Kommando: PASS ******
    Respons: 530 Login authentication failed
    Feil: Kunne ikke koble til serveren

  3. Er det index.php fila direkte i wordpressmappa? Min ser slik ut

    Tema aktiverer du jo fra wpsiden, der alle temaene du har ligger…

  4. Vistes ikke jo
    >>>><<<<<<

  5. Hmmm du logger deg inn med servernavn – brukernavn og passord som er riktig?

  6. Ja, jeg gjør det.. Samme som jeg brukte sist, og da fungerte det…

    – hm. Jeg blitt oppgitt. Forsøkte nå å se om det er noe i Main Index Template (index.php) som ser rart ut, men det virker ikke slik..
    (Inne på wp dashbord=>theme editor=> Main index…)

    Så snill du er!

  7. Ok. Er det mulig. Jeg hadde logget meg inn på filezilla med brukernavn: vicblogg istedenfor vicblogg.net.

    Ja, der kroner jeg meg selv til ukas idiot.
    Og verre blir det, for ikke vet jeg hva jeg skal gjøre nå.

  8. Det ser jo ut som tema-indexfila har erstattet wp- indexfila? Du har nok lagt temaet direkte i wp mappa?

    Hadde nok ikke hjulpet med css/html boka her.

    Men du må prøve å få opp området i http://ftp... sjekk det du fikk fra one.com

  9. Kan du ta et skjermbilde av høyresida i filezilla, hva som er innholdet ditt i wp mappa og sende meg?

  10. Tusen hjertelig takk til Graylady som nå har løst problemet for meg! Den andre bloggen min er nå synlig igjen, så da ses vi der 🙂

    http://www.vicblogg.net/?p=816

  11. Sexy Sadie

    Du vet du skal bruke FTP for alle opplastinger av widgets og temaer til WordPress ja?

    Ellers er Viktoriatemaet kjempefint og det blir steinbra når du får det opp. Ha en god helg.

    Klem

  12. OJ

    Etter å ha lest utvekslingen ovenfor, er jeg ikke nærmere å starte egen blogg, for å si det mildt.
    😉

Legg igjen en kommentar

